Alla nyheter från EICMA

Aprilia
Det italienska märkets sortiment är oförändrat till 2014. Däremot tillkännagav märket att de kommer delta i MotoGP från och med år 2016. Det innebär att vi om två år kommer ha fem fabriksteam istället för nuvarande tre då även Suzuki deltar från 2015. Läs mer om Aprilias insat

BMW
Två stora nyheter presenterades från BMW. En naken version av S1000RR döpt S1000R och en ny R1200RT visades.
Klicka här för att läsa mer om nya S1000R.

Klicka här för att läsa mer om nya R1200RT.

Ducati
För första gången visades Ducati Superleggera offentligt, men den stora nyheten var nya Ducati Monster 1200. Modellen får motorn som sitter i Multistrada och har 135 hästkrafter. Även en S-version med 145 hästkrafter presenterades. 
Klicka här för att läsa mer om nya Ducati Monster 1200.

Harley-Davidson
Den stora nyheten från Harley är Street-familjen som består av Street 500 och 750. Det är den första helt nya plattformen från Harley på 13 år och ska locka unga förare till märket. Street 750 kommer till Sverige, läs mer och se bilder här.

Honda
Honda visade en mängd med nyheter. Däribland en Öhlins-kitad CBR1000RR, en uppdaterad VFR800F och CTX-familjen.
Klicka här för att läsa mer om nya CBR1000RR.

Klicka här för att läsa mer om uppdaterade VFR800F

Klicka här för att läsa mer om nya CTX-familjen. 

Klicka här för att läsa om nya CB650F och CBR650F.

Husqvarna
Ingen ny modell presenterades från Husqvarna, däremot visade märket en prototyp. Prototypen blickar tillbaka på märkets historia, men är också en indikation på vad Husqvarna kommer syssla med i framtiden. Klicka här för att läsa om 701 Concept.

Kawasaki
Den stora nyheten från Kawasaki var uppdateringen av Z1000. Till stor del var det en utseendemässig uppdatering men även motorn har masserats och fått liknande uppdateringar som Z1000SX. Kawasaki visade också sin första skoter tillverkad specifikt för J300.
Klicka här för att läsa mer om J300.

Klicka här för att läsa mer om uppdaterade Z1000.

MV Agusta
Det stod sedan tidigare klart att MV Agusta skulle visa en modell döpt Turismo Veloce. Modellen offentliggjordes på EICMA och är en sporttourer som tillåter föraren att växla utan koppling, har 125 hästkrafter och flera elektroniska hjälpmedel. Klicka här för att läsa mer om modellen.

Triumph
Triumph uppdaterar sitt cruisersortiment till 2014 och presenterade en specialversion av Tiger 800XC. De gick också ut med att en Daytona 250 kommer att tillverkas i indien.
Klicka här för att läsa om Triumphs sortiment för 2014.

Klicka här för att läsa om Daytona 250.

Yamaha
Chefredaktör Magnus Wallner var på plats och anser att Yamaha var den friskaste fläkten på EICMA. Inte bara presenterade Rossi en specialversion av MT-09 döpt Street Rally, Lorenzo visade en ny modell i MT-familjen döpt MT-07. Tillverkaren visade också klassikern SR400 i ny kostym. 
Klicka här för att läsa om Yamahas sortiment för 2014.

Klicka här för att läsa om MT-09 Street Rally.

Klicka här för att läsa om MT-07.

Klicka här för att läsa om SR400. 

Zero
Elmotorcykeltillverkaren Zero har uppdaterat hela sitt sortiment till 2014 med bland annat nya stötdämpare och uppfräschad instrumentering. Den enda modellnyheten var Zero SR som är en R-version av S. En ny styrenhet har ökat både effekt och vridmoment rejält. Klicka här för att läsa mer om modellen.