Triumphs 2011:or presenterade

Tillsammans med lanseringen av nya Speed Triple, Thunderbird Storm, America och Speedmaster på Intermot kan Triumph stolt visa upp det starkaste och bredaste modellprogrammet i företagets 109 åriga historia.
De helt nya Tiger 800 modellerna representerar Triumphs första inträde i äventyr- och touringsektorn. De drivs båda av en 95Hk och 79Nm långslagig 799 kubiks radtrea, de två modellerna delar också samma hårda stålram.


Designad för stad och öppna vägar, erbjuder Tiger 800 enastående ergonomi och hantering. Gjutna fälgar och justerbar sadler ner till låga 810 mm gör Tiger 800 till en äventyrshoj för alla. Den högre Tiger 800XC är å andra sidan äkta terrängglädje tack vare sin fasta och långa fjädringsväg tillsammans 21" ekrat framhjul. Med sin högre körställning ger Tiger 800XC god överblick av vägen framför och absorberar
även de värsta vägförhållanden.
Båda modellerna levereras med ett brett utbud av officiella tillbehör för att hjälpa förarna att få ut det mesta av sina maskiner. Högkvalitativa mjuka och hårda väskor i flera storlekar, speciellt framtagna för Tiger 800 och XC, gör dem till utomordentligt skickliga touringmaskiner. En rad terrängskydd har utvecklats för förare som
planerar att ta vägen genom skogen, medan klassledande 645w generator säkerställer att de inte kommer att ha några problem med att köra extraljus och uppvärmda handtag, som finns som officiella tillbehör.


2011 års Daytona 675R erbjuder en äkta upplevelse för bansmiskare. Med den prisbelönta Daytona 675 som bas, har Daytona 675R tagits fram i samarbete med svenska fjädringmästaren Öhlins. Målet var att leverera den ultimata maskinen i Supersportklassen, fullmatad med avancerade fjädringkomponenter identiska med
de som används i några av världens tuffaste race.


Daytona 675R har Öhlins revolutionerande 43mm NIX30 gafflar och deeras MotoGP utvecklade TTX36 fjädring bak, medan radiellt monterade monoblock bromsok och radiella huvudcylindrar från italienska Brembo säkerställer att Daytona 675R också har klassledande bromskraft.
Ytterligare racedetaljer som ingår som standard på Daytona 675R är; quickshifter och en mängd delar i kolfiber så som huggern, ljuddämparens värmesköld samt framskärmen. Daytona 675R använder också Daytona 675's omfattande instrumentering som inkluderar varv timer och programmerbara lampor för växlingsindikering.

Annons

Annons