Suzuki Gladius blir till supermotard

Bakom L-R-G Suzuki Gladius finns byggherren Nick Anglada (ja han har myspace, se länken nedan). Den relativt alldagliga budgetmodellen har doppats i en smältdegel av supermotolyx:

Hjulen kommer från Excel, mäter 17×3,5 fram och 17×5 bak. Framskärmen kommer från en Suzuki RM-Z 450 som även har fått donera framgaffeln som här har modifierats en aning. Styret kommer från Renthal, självklart ett Fat Bar, och avgassystemet är från Leo Vince – ursprungligen tänkt att passa Suzuki SV650. Bromsarna kommer från Beringer och fram sitter ett mastodont sexkolvsok, även broms- och kopplingsreglage kommer från tillverkaren. Sätet är specialtillverkat av KSK Custom Seats Creations. Bakändan signeras byggherren och det bakre ljuset kommer från en GSX-R-1000 från -08. Färg på bygget kommer från Jason Gray Customs.

Suzuki har, som vi skrivit om tidigare, beslutat sig för att inte ta in Gladius till Sverige. Skälet sägs vara att den inte skulle kunna förses med ett konkurrenskraftigt pris.