Nya Suzuki GSX-R 1000!

Own the racetrack! Ja så låter Suzukis slogan och därför är det hög tid att uppdatera firmans värsta sporthoj GSX-R 1000.
Den nya modellen är lätt att skilja från den gamla tack vare ny design på kåpor och ljuddämpare. Viktbesparingarna, som gjort att hojen väger blott 166 kilo torr, syns tydligt på fälgarna som har minimal vikt. Vi räknar med att den nätta skapelsen har en motor med minst 170 hästar! Vad tror ni?

Suzuki GSX-R 1000 2005
Slagvolym: 999 cc
Borrrning/slag: 73,4/59,0 mm
Bränsleförsörjning: Elektronisk bränsleinsprutning, 44 mm spjällhus
Växlar: 6
Ram: Boxram av aluminium
Styrvinkel: 23,8 grader
Försprång: 96 mm
Fjädring fram: Inverterad teleskopgaffel, fullt justerbar
Fjädring bak: Enkeldämpare med progressivt länkage. Fullt justerbar
Bromsar fram: Två 310 mm, fyrkolvsok (radial)
Bromsar bak: 220 mm, tvåkolvsok
Däck fram: 120/70-17
Däck bak: 190/50-17
Bränsletank: 18 liter
Längd: 2030 mm
Hjulbas: 1405 mm
Sadelhöjd: 810 mm
Uppgiven torrvikt: 166 kg

Annons

Annons