Indian visar nya Chief-modellerna

De tre nya modellerna bygger alla på Chief-plattformen med samma Thunder Stroke 111-motor på 1811 kubik, en luftkyld V-twin på 49 grader som ger 161 Nm. Den har mycket gemensamt med märkets tidigare drivlinor men har moderniserats. Växellådan är i samtliga sexväxlad där sexan är en överväxel. Motorn är helt fristående för märket och har inget att göra med Victorys modeller.

Chief Classic är den mer avskalade cruiser-modellen med märkets typiskt djupa skärmar som döljer bromsoken. Den levereras standard med nyckellöst tändningslås, ABS, farthållare och kromade ekerhjul.

Chief Vintage är som namnet antyder en mer gammaldags designad modell med mjuka packväskor av läder och fransar. Den har också mer krom på skärmarna och en avtagbar ruta. Precis som på Chief Classic sitter instrumenteringen på tanken.

Chieftain är den mest bekväma modellen och har för första gången på en Indian en halvkåpa. Rutan kan justeras elektriskt och hårda sidoväskor, ljudsystem och däcktrycksövervakning är standard.

–          I lördags kväll visade vi upp tre nya, fantastiska Indian Chief modeller som representerar resultatet av vår resa och framtiden för detta varumärke. Det var en triumfartad dag för oss alla och jag vet att motorcykelentusiaster runt hela världen stolt förenar sig med oss för att fira Indian Motorcycle, säger Scott Wine, VD för moderbolaget till Indian Motorcycle, Polaris Industries Inc.   

 

Samtliga modeller väntas finnas hos återförsäljare i oktober tillsammans med ett eget sortiment av kläder och tillbehör.