Här är nya Kawasaki Z900RS

Det just den lyckade designen som särskiljer Z900RS. Tanken är ny och droppformad och den krävde faktisk att ramen modifierades något för idealisk placering. Det var först efter att tanken kom på plats som de nya kåporna och sadeln kunde tas fram, ett tillvägagångssätt som gett fint resultat i jakten på retrolooken.
 
Motorkåporna har getts små kylflänsar för ett mer klassiskt stuk och avgassystemet är speciellt framtaget för modellen gällande både stil och ljud.
 
Den stora runda lyktan är av modern LED-typ vilket ger en cool mix av nu och då. Även blinkers och bakljus är av LED-typ. Instrumenteringen domineras nu av två analoga mätare och en multifunktions-LCD-skärm.
 
Hjulen är även de nya och de platta ekrarna är formgivna för att föra tankarna till stilen hos klassiska trådekerhjul. En större teknisk nyhet är att modellen kommer med Kawasakis traction control KTRC med två lägen, en fuktion som förra årets Z900 inte hade.