Svensk elmotorcykel

senare tid har flertalet elektriska motorcyklar kommit från flertalet mer eller mindre kända tillverkare.  På Eicma-mässan i Italien visade både Harley Davidson och Kymco upp elhojar. Utöver etablerade märken inom just elmotorcykel tillverkning som Zero och Energica får vi även se mindre märken spira upp på en relativt ny marknad som eljojarna utgör. 

Regent har till skillnad från sina konkurrenter tagit el in i retrosvängen. Regent No.1 är ett koncept som bygger på gammalt stuk i ett chassi byggt på en stålram med Öhlinsfjädring och ISR-bromsar. Den kommer rulla på 18-tums trådekrade fälgar och ha en torrvikt på 110 kilo. 

Motorn kommer med automatlåda och ska enligt uppgift producera ett max vrid på 210 newtonmeter och ge en effekt uppemot 12-18 hästar. Batteripacket är på 72V-30 Ah ska kunna laddas upp på 3 timmar.

Vad priset kommer landa på eller när den kommer i produktion är inte änu känt.
 

Annons

Annons