Snabbaste original mopeden ?

224 inlägg 0 nya

Det längsta jag kört med en EU moped dt50r är tur och retur Umeå samma dag ,det tog 8 timmar ,åt lunch gjorde jag i bygdeå då ,men.det är flera år sedan ,körde e4 dit och väg 364 tillbaka till Skellefteå

Har tidigare kört tur och retur Piteå bara för att äta ett piteåmål längs e4 ,man får hålla till höger och mest hålla uppsikt i backspegeln på bakom varande trafik med en Yamaha dt50r

Har tidigare kört EU moped med dt50r tur och retur måla för att fika på dungers kafee ,det gäller att ha tålamod

Jag körde tidigare Yamaha dt50r i minus 30 i 40-45 km/h till jobbet ,ta ett halvt regnställ innanför skoter overallen ,en regnjacka så håller man sig varm

28mph =45km/h = 12,5m/s

45mph=75km/h ,53mph=85,33km/h

Det tar 5minuter för rejun nå 45km/h.men.så kör jag också pluggat i trafiken när jag kör

Har hellre en reju drac 50 rmt som får 5%för mycket bensin än 5%för lite bensin

Rejun jag kör kan gå på tomgång i minst tre minuter utan att släppa ut avgaser trotts att det är en 2-taktare så lite släpper den ut .men.hur är det med era mopeder ?

Vill du spara tusentals kr? Så kör inte mer än max 45km/h oavsett vad din EU moped toppar i hastighet i trafiken .håll igen gasen .det brukar jag göra på dom EU mopeder jag kört i trafiken

Reiju drac 50 rmt är ett alternativ till 4-taktare .syndrom fri samt går mjukare än en 4-taktare vid 45km/ h samt att den har katalysator som s.t.d och kan gå på tomgång i 3-5 minuter utan att släppa ut avgaser och utan att stanna på tomgång.har gjort ett test genom att låta tvättpluggen sitta kvar medans motorn går på tomgången i vintras

Jag är för tung för att reiju drac 50 rmt ska orka gå mera än max 45km/h vid 3125rpm på 6:an med 2,8hkr eller 2,1kw på slät asfaltväg helt enkelt

Nål höjning ger knappt nåt p.g av att handels bensinen är numera utspädd

Reiju drac 50 rmt är en rätt så enkelt byggd EU moped

Visar instrumenteringen ingenting på Yamaha dt50r så måste displeyen bytas .pris 1.800-2.000kr .går inte vägmätaren och hastighets mätaren så måste givaren bytas .den sitter nere vid framhjulet och kostar 300kr

Nationella 30- moped framdrev passar på dt50r och reiju drac 50rmt .från 9-17kuggs framdrev passar på axeln på am-6 växellådan på Moroni motorn .har prövat med 10kugg 30-moped framdrev på eu- moped dt50r och det är samma motor på reiju drac 50rmt.men.det är ej lagligt göra så .

Varje kugg gör 5km/h på framdrevet och 3km/h på bakdrevet .tycker du att EU mopeden går för fort så växla ner den en kugg och samtidigt blir det möjligt köra på 95e10

95e10 ger mer vrid .men.ingen effekt höjning

Men.prova först köra på prem bensin för det är 10%utspädd bensin .miljö klass 2 bensin .varför motorn går så rått på prem bensin .jo.p.g av att motorn får för lite bensin helt enkelt

Har prövat köra en 2-takts Yamaha dt50r eu moped på prem bensin .ingen märkbar skillnad i fart .men.reiju drac 50rmt går för snålt

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.