Bra pris på Garmin Zumo

44 inlägg 0 nya

[quote=Gubbrejsarn]Tomtom XL har MASSOR av buggar i sin stenålderskarta och en sengångar-processor. däremot la de energi och minne på att erbjuda ett dussin skojiga bilsymboler som riktningssymbol istället för en blå pil. Tyvärr är de för små för att kunna användas...
Den utmärkta kompassen har gjorts så liten att man inte längre ser att använda den. Funkionen "peka mot målet" är borta.

Allt för att den okunniga massan hellre har spelare, kamera, e-post, telefonbok och en massa annat, än en riktig kartmaskin.

Det börjar bli svårt att hitta en BRA navigator som bara är en navigator...[/quote]
Där kan man inte annat än att hålla med. Zümon dras lite med sådan olater också. Dock endast 3 pilalternativ(kanske går att ladda ner fler, vad vet jag. Har inget behov av det) Jag gillar dock färddatorn och bränslemätaren fungerar förvånansvärt bra och kastar upp en ikon med genväg till listan över närmaste bensinstationer när det behövs tankas. Den var så pass bra att reservlampan tändes samtidigt på hojen.

Listor med logi, verkstäder, restauranger, banker, sjukhus, sevärdheter, minnesmärken, monument mm är en höjdare när man är på resa i andra länder.

Vattentät och vibrationstålig gör att man vågar dra ut med den på lite tuffare stigfinnar turer med vattenpassager etc.

Men som du säger GR, allt det andra som inte har med navigering att göra kan man ju slippa.

Ad augusta per angusta

Tyvärr är den svenska importören mer än sparsmakad. De ger ingen service eller garanti på produkter köpta utanför Sverige. Så den garantin om 3 år som finns i Sverige den får du inte vid köp utomlands?

För övrigt är Garmins produkter bra men den svenske importören lever definitivt inte upp till produktens nivå. Jag har 2 Garmin navigatorer, Zumo o Streetpilot 7200, där den ena var behäftad med ett fel från början som det tog flera återsändanden till Gtg innan den den så småningom bytes ut. Min lokale återförsäljare beklagade och bad om ursäkt för det dåliga och snåla bemötandet från Svenska Garmin i Billdal.

Läs bara deras reklamationsråd på hemsidan så förstår du att det inte är lätt att umgås med Svenska Garmin. Mitt exempel är att då det inte gick att laga navigatorn och den ersattes med en ny efter ett år så fick jag inte den uppdaterade kartversionen i den nya utan fick lägga i min gamla karta. Detta efter ett års strul. Så på Svenska Garmin har kunden som regel fel.

Så köp din Garmin utomlands, det är billigast och bäst!

Garmins ansikte avslöjat! Tack Sverker.

En mer självgod och karsk representant för ett företag har jag inte skådat i Sverkers program. Trots att han är helt oprovocerad så svarar inte begripligt på någon fråga och framför allt så inger han absolut ingen trovärdighet. Garmins prissättning tål inga frågor.

Samtidigt som han säger att återförsäljarnas priser inte är hans fråga och att han inte lägger sig i eller får göra det så pratar han samtidigt om rekommenderade butikspriser från Garmins sida?

Seriösa återförsäljare borde ringa honom imorgon.

Handla inte produkter via den svenske importören. Handla på nätet utomlands.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.