Bike har provkört nya Suzuki GSX-R 750

Ute på banan så upplevs den mycket riktigt som en 600:a. Chassit är mycket lätthanterligt. Det hela är en betydligt enklare brottningsmatch i S-kurvorna än vad dess storebror skulle inbjuda till.

Försprånget är kortare, hjulbasen kortare och styrvinkeln är brantare jämfört med den förra modellen. GSX-R 750 styr extremt lätt och fint.

Motorn har en jäkla massa effekt men kräver samtidigt att den körs på relativt höga varv. Upplevs som en 600-kubikare som knaprat Viagra! Samtidigt så har GSX-R 750 självklart ett betydligt bättre vridmoment, vilket hjälper till att skjuta på ut ur kurvorna trots att varvräknarnålen inte ligger över femsiffriga tal.

Mer om Suzuki GSX-R 750 i Bike 5 som kommer i handeln den 6 april.

Vad tycker du om Suzukis idé om att fortsätta bygga en 750-kubikare? Är det helt rätt eftersom en 1000-kubikare är ”för mycket av allt” eller är det bara onödigt när det inte längre finns någon tävlingsklass för den? Skriv din kommentar här nedan!

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

Upptäck mer från Bike powered by Motorrad

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa