Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Igår visade Kawasaki upp sin helt nya KX 250.
Kärnan i den uppdaterade racern är den toppmoderna motorn som nu erbjuder 1,4 hästar mer på topp och 350 varv mer på toppen för att kunna dra längre på växlarna.
Säsongens nyheter tar dock inte slut där, till 2021 får KX250 äntligen (!) elstart samt samma hydrauliska koppling som KX450 använder sig av.
När det gäller styling ser vi att nya KX250 fått uppdateringar av det smidiga, ergonomiska chassiet och en ny kombination av svingarm och ram från 2019 års KX450.
Utöver detta har fjädringens fabriksinställningar setts över för att bättre hantera ojämnheter och förbättra fästet, även bromsarna har justerats för att ytterligare förbättra känslan. Föraren kan dessutom välja mellan fyra olika positioner för styret och två stycken för fotpinnarna vilket tillåter personlig anpassning.
Med tidigare visade optioner, så som tillbehöret Fi-calibration kit för fintrimning och de tre olika lättbytta pluggarna för olika mappningar är det lätt att fintrimma motorns körbarhet intill bankanten.
KX 250 finns hos din handlare i September och kommer kosta 85 900 kronor.