Uppdaterad: KTM visar nya RC8R

Motorn har nu 165 hästkrafter, jämfört med vanliga modellens 155. Hjulbasen har kortats men försprånget förlängts.

Den stora skillnaden är att kamaxlarna är justerbara, vilket i kombination med öppet avgassystem och omprogramering av bränsleinsprutningen ger 180 hästkrafter enligt PR-chefen Kuttruff.

Precis som övriga R-modeller står lackeringen ut med orange ram. Läs mer om alla nyheterna i Bike Katalogen 2009 som finns i handeln den 27 november. Vad tycker du om RC8R? Kommentera här nedan.

2-cylinder, 4-stroke, v 75°
1,195 cc
105/69 mm
121 kw @ 10250 rpm
123 nm @ 8000 rpm
13.5:1
Electric starter/12v 11.2ah
6 gears
Keihin EFI (throttle body 52 mm)
4 v/dohc
Pressure lubrication with 3 oil pumps
Motorex, SaE 10w-50
40:76
17:37
liquid cooling
wet multi-disc clutch, hydraulically operated
Keihin EMS
chromium-Molybdenum trellis frame, powder-coated
aluminium stump handlebar
wP-uSd Ø 43 mm
wP-Monoshock
120/120 mm
2 x brembo Monobloc four piston, radially bolted caliper,
brake disc Ø 320 mm
brembo two piston, fixed caliper, brake disc Ø 220 mm
Forged aluminium wheels 3.50 x 17”; 6.00 x 17”
120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17
x-Ring 5/8 x 5/16″
Stainless steel underfloor silencer with regulated catalytic converter
66.7°
97 mm
1,425 mm
110 mm
805/825 mm
approx. 16.5 litres/3.5 litres reserve
approx. 182 kg (without fuel)

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

Upptäck mer från Bike powered by Motorrad

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa