Moto Guzzi V7 uppdateras till V7 II

Inför Intermot-mässan i Köln förhandsvisar Moto Guzzi en uppdatering av den populära retromodellen V7. Den stora nyheten är att modellen får både ABS och traction control (Moto Guzzi Controllo Trazione).

Utöver det elektroniska är det motorn som fått mycket fokus. V-twinnen har fått en ny sexstegad växellåda som ska ha kortare etta, femma och sexa. Kopplingen har finjusterats för att vara mjukare och jämnare. Motorn i sig har lutats fyra grader framåt och sänkts 10 millimeter, vilket enligt Moto Guzzi ger bättre estetik och mer plats för knäna.  Detta ska tillsammans med 25 millimeter sänkta fotpinnar och lägre sadelhöjd göra V7 bekvämare för förare av alla längder.

Tre utföranden återfinns från tidigare V7; Stone, Racer och Special. Stone är den enkla och grundläggande modellen, Special ska vara inspirerad av 1975 års V750 S3 och Racer kommer ha ett sportigare stuk. Nya V7 II finns i Europa från november. Artikeln uppdateras med svenskt pris när det blir tillgängligt.