Honda uppdaterar Crossrunner

Crossrunner introducerades 2011 och uppdateras nu på flera punkter, bland annat vassare stylning. Honda uppger en aggressivare förarposition men inte specifikt vad det innebär, troligtvis handlar det om lägre styre och eventuellt justerad sadelergonomi.

V4-motorn på 800 kubik har fått liknande uppdateringar som VFR800F fick för drygt ett år sedan. Det vill säga mer vrid tidigt och i mitten av registret samt något ökad toppeffekt. Likt VFR800F får Crossrunner också traction control, specifikt Hondas ”Selectable Torque Control” som har två lägen och är avstängningsbar. 

Chassit har fått en något lättare bakram och en ny sving av aluminium. Fjädringsvägen har ökat med 25 millimeter för framgaffeln och 28 millimeter för bakdämparen. Sadeln är nu justerbar mellan två höjder, oklart vilka, och lyktan använder LED. 2015 års Crossrunner kommer vara standardutrustad med femstegad handtagsvärme och samma autofunktion för blinkers som VFR800F.