Helt nya Triumph Thruxton

Av Triumphs nya retrohojar har två fått den nyutvecklade 1199-kubiksmotorn, sportiga Thruxton är så klart en av dem.
 
Det har inte avslöjats några effektsiffror för den vätskekylda parallelltwinnen men i Thruxton ska den ge 110 newtonmeter i vridmoment redan vid 3500 v/min.
20152810065804.png?itok=0DOEDvSw
 
Några tekniska detaljer som avslöjats är att gasen sker via ride by wire och att ABS är standard liksom en traction control som kan stängas av. Hojen kommer även med olika förprogrammerade körlägen och slirkoppling.
 
Två smarta detaljer är att hojen fått USB-uttag och en snyggt dold katalysator (under motorn) vilket bidrar till den klassiska looken.
 
Den version som genererar mest racekänslor är så klart Thruxton R som får fullt justerbara bakstötdämpare från Öhlins och en lika justerbar framgaffel från Showa.
20152810065840.png?itok=Cwul0j7t
 
Frambromsarna hos Thruxton R består av än så länge ospecificerade Brembo-komponenter, vi noterar radialmonterade ok och att även huvudbromscylindern är signerad Brembo.
 
Diskutera: Vad tycker du om Triumph Thruxton?