Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Gunbus V-twin är nu färdig. När vi kollade in projektet förra gången var vi skeptisk men Clemens Leonhardt är en av de där typerna som inte ger upp så lätt.
Motorn är en 45-graders twin på 6728 kubik och och är treväxlad. Slaglängden är 176 mm och kolvarna mäter 156 mm i diameter, vridmomentet är sinnessjukt med hela 710 Nm vid 1900 rpm.
Motorcykeln är 3,45 m lång och nästan 1,5 meter hög. Hjulbasen mäter 2410 mm men sadelhöjden är mer normala 800 mm. Torrvikten anges till 650 kg så det gäller att man inte tappar den från stödet om du tar den på en fika tur. I sådana fall lär du få ringa en kranbil…
Hjulen mäter 42 tum fram och 38 bak. Från början var planen att använda däck från en Boeing 767 men istället hittade man RIGDON som tydligen kan göra specialbeställda däck till precis vad som helst. En liten prodiktion kommer att starta av Gunbu och du hittar mer information om projektet på länken nedan. Nu väntar vibara på bilder där någon faktiskt kör motorcykeln…
Skulle du vilja bli först i Sverige med en Gunbus? Berätta varför, eller varför inte, här nedan…