Ducati lyfter på täcket för nya Multistrada V4

Först hörde vi om radarsystemet, som håller ett öga på trafiken framför, bakåt och i döda vinklar. Därefter kom nyheten om den extremt långa ventilserviceintervallen på 6.000 mil och att den blir den första Ducatin utan Desmodromisk (tvångsstyrd) ventilstyrning i modern tid – Och nu äntligen lyfter Ducati helt på täcket för Multistrada V4 och visar den nya modellen i full figur.

Med sin fyrcylindriga Multistrada trappar italienarna på allvar upp deras engagemang i den stora sporttouring- och adventure-klassen, där speciellt BMW, men också KTM har haft stora framgångar. Och Ducati gör det med gasen i botten.       

2021-nyheten kommer i de tre varianter; standard, S och S Sport, som alla drivs av Granturismo-V4:an på 1158 kubik, der har en baklängesroterande vevaxel med 70-graders förskjutning av vevtapparna. V4-motorn presterar maximala 170 hk respektive 125 Nm. 

Priset för standard V4 blir från 195.900 kronor och V4S från 228.900 kronor. Cyklarna kommer till handeln i december. En hel del pengar, som som du kan se här nere är Multistrada V4 ganska påkostad redan i grundutförande: 

Multistrada V4 
›       Färger Röd med svarta hjul
›       Standard-utrustning
·       Ducati V4 Granturismo 1158 kubiks motor med ventilkontroll var 6.000 mil
·       Monocoque-ram i aluminium, hjälpram i stålrör, svingarm i aluminium
·       Marzocchi-fjädring med justerbar 50 mm inverterad framgaffel samt progressivt utväxlad justerbar stötdämpare bak. 170 mm fjädringsväg fram, 180 mm bak
·       Pirelli Scorpion Trail II, 120/70-19”-däck fram och 170/60-17” bak
·       Bosch-Brembo 10.3ME kurv-ABS
·       320 mm skivor med Brembo M4.32 4-kolvs radialok fram
·       Fullt LED-framljus med DRL-system 
·       Instrument med 5” TFT-skärm
·       Ducati Multimedia System (DMS)
·       Inertial Measurement Unit (IMU) Bosch
·       Power Mode
·       Riding Mode
·       Ducati Wheelie Control (DWC)
·       Ducati Traction Control (DTC) EVO

Multistrada V4 S
›       Färger Röd med svarta hjul (med röd grafik) och grå med svarta hjul (med röd grafik)
›       Standardutrustning – som Multistrada V4 plus: 
·       Elektronisk styrd semi-aktiv Marzocchi Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution-fjädring med autonivå-funktion
. 170 mm fjädringsväg fram 180 mm bak
·       Fås valfritt med gjutna eller ekerhjul
·       330 mm skivor med Brembo Stilema-ok fram
·       Ducati Cornering Lights (DCL)
·       Nyckellöst startsystem
·       Instrument med 6,5” TFT-skärm
·       Ducati Connect med app till smartphone, music och navigation
·       Tvåvägs Ducati Quick Shift (DQS)
·       Farthållare
·       Vehicle Hold Control (VHC)

Multistrada V4 S Sport
›       Färger      Sport-lakering med svarta hjul (med röd grafik)
›       Standardutrustning – som Multistrada V4 S plus:
·       Akrapovič-ljuddämpare i kolfiber och titan
·       Framskärm i kolfiber

Annons

Annons

Senaste utgåvan