Direktrapport: Indian Scout Sixty

Hej Andreas, vad är Indian Scout Sixty för typ av hoj?
– Det här är i allt väsentligt samma hoj som den Scout som lanserads 2014, men med en viktig skillnad. Motorn som ursprungligen är på 1033-kubik har fått en mindre borrning vilket resulterat i en slagvolym på 999-kubik.
 
Hur funkar det då?
– Det fungerar bra men motorcykeln har fått en ganska skild karaktär från 1133-kubikaren, bara fem växlar istället för sex hos vanliga Scout bidrar även till upplevelsen. Men det får ni läsa mer om i tidningen!
 
Har du något annat du fått med dig från provkörningen?
– Ja, Polaris som äger Indian hoppas mycket på Scout som en väg till att attrahera yngre personer i Europa. En stor del av de målgruppsundersökningar de gjort under utvecklingen av modellen fokuserades på den här sidan av Atlanten. En ny Sixty kostar i dag 129 900 kronor, 25 000 mindre än för versionen med stora motorn vilket är något som också kan vara viktigt i jakten på yngre köpare.

Läs mer om nya Indian Scout Sixty i ett kommande nummer av Bike. Prenumeranter får tidningen först och till bäst pris. Börja prenumerera genom att klicka här.

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

Upptäck mer från Bike powered by Motorrad

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa