Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Ett år efter de första testerna på Misanobanan är nu Ducatis MotoE-hoj V21L klar för produktion. I mitten av februari ska 18 (+fem i reserv) nya motorcyklar för MotoE-klassen vara färdiga. Två försäsongstester är planerade i Spanien i Jerez och Barcelona inan premiären på franska Le Mans den 13e maj.
Lite mer än ett år efter det första testet med Michele Pirro på Misano World Circuit, har arbetet påbörjats med ”V21L”-prototyperna som kommer att köras i 2023 års FIM Enel MotoE™ World Championship-säsong. Tillverkningen av cyklarna startade i december och de 23 enheterna ska vara klara i mitten av februari. Utöver de 18 motorcyklar som kommer att tävlas, kommer fem reservenheter att göras tillgängliga för organisationen. Varje prototyp är sammansatt av teknikerna i Ducati MotoE Racing Department med samma precision och uppmärksamhet på detaljer, som för det höga hantverk som används för att bygga en MotoGP-cykel.
Vi på Bike kan knappt bärga oss inför säsongspremiären och hoppas samtidigt på en snar gatmodell från Ducati! Nedan lite bilder att dregla över i en orgie av kolfiber.