Annons

Den gröna faran

Z 900 har i flera år varit Kawasakis bästsäljande modell i Europa. Och det med rätta, hyggligt pris, hyggligt drag, hygglig komfort. För att möta den hårdnande konkurrensen från när och fjärran har de gröna nu skärpt upp 900:n ordentligt.

Läs mer

Custom Bike Show ställer om

 

På grund av den rådande samhällssituationen med Coronaviruset finns tyvärr inte möjligheten att arrangera ett vanligt Custom Bike Show i juni 2020. Istället kommer Twin Club Mc att arrangera ett ovanligt Custom Bike Show – en virtuell utställning.

Läs mer

Ducati smyger igång produktionen!

Glädjande besked, efter många veckor stillestånd startar Ducati idag igång sina produktionslinjer igen. Det handlar enbart om anställda som har direkt anslutning till produktionslinjerna. Motorbyggare börjar idag och imorgon ansluter motorcykelmontörerna. All administrativ personal arbetar fortfarande på distans.

Ducatis VD, Claudio Domenicali, ser med lättnad på att produktionen kan starta: -Vi har många order på Streetfighter V4, Multistrada GT och Panigale V2 och vi kommer arbeta med säkerheten i första hand. Skyddsmasker på alla anställda är obligatoriskt.

Eldrivna Kawasaki EV Endeavor

I samband med internationella motorcykelmässan EICMA 2019 presenterade Kawasaki nyheten om att företaget laddar för framtiden med eldrivna motorcyklar. Här kan du kolla in några video-klipp där du får veta mer om elmotorcykeln EV Endeavor.

Läs mer

Vad händer vid en krasch?

Arai har gjort en video med flera spektakulära krascher från roadracingen för att beskriva vad som händer vid en krasch och hur hjälmen jobbar för att skydda.

En av de stora hjälmtillverkarna är japanska Arai som med en tradition av att tillverka kompromisslöst skyddande kvalitetshjälmar är väldigt populära, speciellt bland roadracingförare som sätter säkerheten i första hand. Här nedan kan du se en video som visar vad som kan hända vid olika typer av krascher och hur hjälmen är tänkt att skydda. Vidare slår man naturligtvis ett slag för Arais säkerhetspolicy, där man konsekvent vägrar att bygga in finesser som kan sänka styrkan i hjälmskalet och resultera i att hjälmen inte gör sitt jobb lika bra om olyckan väl är framme.

Läs mer