Triumph Daytona 600 är här!

Nu har den efterlängtade Daytona 600 äntligen kommit. Det här är hojen många väntat på. Motorn är en radfyra med 110 hästkrafter på topp. Elektronisk bränsleinpsrutning sköter bränsle-/luftblandningen. Ramen av perimtertyp är tillverkad av aluminium. Nu är det bara hoppas att den lever upp till förväntningarna, att det är en riktig dräpare på racebanan och landsvägen.

Daytona 600 kommer i färgerna silver och gul.

Tekniska data

Motor
Typ: Vattenkyld radfyra, DOHC
Cylindervolym: 599cc
Borr/Slag 68/41.3 mm
Kompression: 12.5:1
Bränslesystem: Elektronisk bränsleinsprutning
Tändning: Digital – induktiv typ

Transmission
Sekundärdrivning: X-ring kedja
Koppling: Våt, flerskivig
Antal växlar: 6

Chassi
Ram: Perimeterram av aluminium
Sving: Aluminium
Framhjul: 120/70-17, tre-ekrad alufälg, 3.5 tum
Bakhjul: 180/55-17, tre-ekrad alufälg, 5.5 tum
Framgaffel: 43mm teleskopgaffel, fullt justerbar
Stötdämpare: Enkeldämpare med progressiv länk, fullt justerbar
Frambromsar: Dubbla 308mm skivor, fyrkolvsok
Bakbroms: 220mm skiva, enkolvsok

Chassimått
Längd: 2050mm
Bredd: 660mm
Höjd: 1135mm
Sadelhöjd: 815mm
Hjulbas: 1390mm
Styrvinkel: 24,6 grader
Försprång: 89.1mm
Uppgiven torrvikt: 165 kg
Bensintank: 18 liter

Uppgivna tekniska prestanda
Max effekt: 110 hk vid 12,750 rpm
Max vrid: 68 Nm vid 11,000 rpm