Ossa TR280i i produktion

Helst överraskande kom nyheten om att Ossa skulle återuppstå. Nu har profduktionen kommit i gång och deras trialmaskiner, som sägs vara de lättaste i världen, rullar av produktionsbanden!

Denna encylindriga 272-kubiks tvåtaktare väger in på 64,5 kilo är den första nya Ossa att se dagens ljus på 25 år.

Ossa, som står för Orpheo Sincronic Sociedad Anónima, spottar ur sin fabrik 20 hojar om dagen. De flesta är för export men 10 – 15 % av dessa första hojar stannar i hemlandet Spanien.

Här är lite tekniska data på hojen:
OSSA TR 280I: Technical Specification
 
ENGINE

CUBIC CAPACITY
272.2 cc
 
TYPE
Two-stroke mono-cylindrical with direct blade admission to the crankcase
 
COOLING SYSTEM
Liquid
 
STROKE-BORE DIAMETER
76×60 mm
 
 
EFI FUEL SYSTEM
Kokusan Battery-less System
 
IGNITION
Koksuan CDI digital magnetic steering handle
 
CLUTCH
Hydraulic command
 
GEARBOX
6 speeds
 
TRANSMISSION
Primary by gears and secondary by chain
 
ENGINE LUBRICATION
Mix 0.9% / 100% synthetic oil
 
GEARBOX AND CLUTCH LUBRICATION
350 cc of oil, type Gear Extreme 75W
 
CHASSIS
 
Tubular profile in CR-MO, with pipe and lower part made from wrought aluminium
 
FRONT SUSPENSION
Adjustable fork with aluminium bars, 40 mm diameter. Marzocchi Aluminium.
 
Adjustable inverted fork with aluminium bars, 40 mm diameter. Marzocchi Aluminium (optional feature available with the second batch of production).
 
REAR SUSPENSION
Variable progressive system with TTX Ohlins monoshock
 
FRONT BREAK
185 mm diameter disc with 4-piston disc brake
 
BACK BREAK
185 mm diameter disc with 2-piston disc brake
 
FRONT WHEEL
28 spokes with 2.75×21 tyre
BACK WHEEL
28 spokes with 4.00×18 tyre, without air chamber
 
 
ENGINE PROTECTOR
Made in AA7075 T6
 
IGNITION PEDAL
Wrought aluminium
 
GEAR CHANGE AND BREAK PEDAL
Wrought aluminium with retractable tip
 
 
WEIGHTS AND MEASUREMENTS
 
Wheelbase: 1,328 mm
Height of seat: 665 mm
Fuel tank capacity: 2.6 litres
Weight when empty: 64.5 kg.

Annons

Annons

Senaste utgåvan

Annonser

%d bloggare gillar detta: