More bling for your buck

Designen kan tillskrivas Tim Cameron som ritade V-Rex utan en tanke på hur den oortodoxa designen skulle mottas av ingenjörer.
Christian Travert är en i teamet från MTT som byggde jet-motorcykeln Y2K, han såg inte problem med Tims galna lösningar som sving istället framgaffel, utan blev så pass lyrisk att ett samarbete inleddes.
Som namnet skvallrar om drivs V-Rex av motorn från Harley-Davidson V-Rod. Ramen är både en stålrams- och aluminiumkonstruktion. Det som verkligen utmärker designen och ger motorcykeln sitt udda utseende är framgaffeln som sonika har förbisetts och ersatts av en aluminiumsving, med en fullt justerbar enkeldämpare. Något som ligger bakom den fenomenala hjulbasen på över två meter. Torrvikten är inte mer skrämmande än 304 kg.
Den bakre fälgen är 10,5-tum bred och kläs med en 280/30-sula.
Travertson V-Rex kommer från Travertson motorcycles som ligger i Florida. Företaget använder sig av Harley-komponenter, motor, transmission med mera och utnyttjar även företagets återförsäljningsnät.
V-Rex är byggd för klara de stränga Kaliforniska kraven på avgasutsläpp, med andra ord borde den klara de svenska.
Priset är inte allt för fasansfulla 281.000 kronor vilket utan minsta åtanke placerar den i kategorin mest vräk per krona.

För mer info, besök: