Direktrapport: Triumph Bonneville T120

Hej Andreas, du har lyckats få tag i ytterligare en ny Bonneville-hoj?
– Jajamän, den här gången är det själva basen för Triumphs retroframgångar som det handlar om. Det här är en maskin som de filat på i cirka fyra år.
 
Vad är det som är nytt?
– Det är en helt ny konstruktion men den allra tydligaste skillnaden är motorn som nu är vätskekyld samt på 1200 kubik istället för 865 som tidigare i T100.
 
Hur var den att köra då?
– Numera ligger maxeffekten på 79 hästkrafter vilket är en ökning från T100 men nya motorns tydligaste karaktärsdrag är vridet. Mycket vrid i brett register ger lättillgänglig körglädje, men mer om köregenskaperna får ni läsa i tidningen!
 
Kan du ge oss några siffror då, vad kommer den kosta?
– I basutförande kommer T120 gå på 110 000 kronor. Triumph är medvetna om att deras retrohojar är populära att cutomisera och erbjuder därför en mängd balla tillbehör som originaltillbehör. Värt att spana in för dem som gillar sådant!
 
Håll utkik efter ett kommande nummer av Bike för att läsa hela provkörningen av Triumph Bonneville T120. Prenumeranter får tidningen först och till bäst pris. Börja prenumerera genom att klicka här.
 
Diskutera: Vad tycker du om Triumph Bonneville T120?