Bänkning: Moto Guzzi V7 Stornello -16

Den för Moto Guzzi klassiska V-motorn med cylindrarna stickandes ut i sidled är på 750 kubik och ger måttligt med kraft. Vår Stornello är rejält besvärlig att komma iväg med när den är kall. Nästan alla av oss testförare får motorstopp minst en gång när vi ska iväg. När den blivit varm i motorn försvinner dessa problem. Gången är i övrigt ryckig och hela hojen vibrerar. Somliga anser att det hör till på en Guzzi men de flesta av oss upplever vibrationerna störande. Gasresponsen är seg och den direkta kontakten mellan gashandtagets rörelser och motorns respons saknas helt. 

När vi mäter de faktiska värdet på bakhjulet i bromsbänk på Stockholms MC-varuhus får vi fram maximala 41,1 hästkrafter vid 6 400 varv. Vridet landar på 51,5 newtonmeter vid 3 100 varv.

Det här och mycket mer hittar du i Bikes utförliga och roliga test! Vill du bli prenumerant kan du teckna dig här för ett förmånlig erbjudande så att du inte missar de kommande utgåvorna av Bike.