Bild
Nästa artikel
Ducati Panigale V4S på GP-banan i Spanien.

Direktrapport: Ducati Panigale V4S

Direktrapport

Mitt under pågående MC-mässa i Göteborg rapporterar Christer från ett soligt Spanien, där han just nu kör Ducatis första V4.

Hej Christer, hur har du det där borta?
– Hej Andreas, det är förträffligt bra. Solen skiner och termometern visar 18 grader och vi har massor av körtid på MotoGP-banan. Sämre arbetsdagar kan man faktiskt ha. Och innan du frågar så erkänner jag att jag inte längtar hem!

Kan du nämna en grej som skiljer V4:an mot 1299:an?
– Främst motorn förstås. V-twin är numera V4. Detta betyder annan typ av motorkaraktär för nyttjande av effekt och vrid. Även om motorcykeln är helt ny så känner man igen sig från 1199 och 1299 Panigale. Körställningen exempelvis.

Nämn någon intressant detalj hos modellen!
– 
Chassimåtten och elektroniken måste dirket nämnas. Två intressanta områden som Ducati lagt många timmars utveckling bakom. Men mer om detta får ni läsa i kommande nummer av Bike.

Tack för de snabba svaren Christer. Ha en fortsatt trevlig vistelse och provkörning!
– Tack själv Andreas och lycka på motorcykelmässan.

Läs provkörningen i Bike #3.18 som finns i butik 13 februari! Prenumeranter får tidningen först och till bäst pris, här tecknar du dig för en prenumeration.
 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.