Bild
Nästa artikel

Bänkning: Yamaha XSR 900 -17

Bänkning

Yamaha XSR 900 -17 har 115 hästkrafter på pappret men hur stark är den egentligen? Som alltid kan Bike ge svaret med våra mätningar i bromsbänk.

Läs hela testet med Test 02/2017: Stora retrohojar - Triumph Thruxton R, Yamaha XSR 900 och BMW R NineT

Artikel ur Bike nr 2-2017. 15 sidor. Digital fil som du kan läsa i din smartphone, läsplatta eller dator.    REBELLISKT UPPROR Tre stora retromotorcyklar ställs mot varandra i ett försök att fly nuet och visa vem som bäst klarar av att representera frihet samt attityd som om året var 1958.   TRIUMPH THRUXTON R Retroklassisk look blandat med modern teknik och fjädring. YAMAHA XSR 900 Modern motorcykel som gör anspråk på retrokulten med sin design. BMW R NINE T Kultboxer på klassiskt vis men med moderna drag.

XSR 900 har en trecylindrig 847-kubiks kraftkälla med Yamahas crossplane-teknik. Motorn bjuder på lekfull kraft genom hela registret. Även om den kan vara from som ett lamm trivs den bäst med att hetsas flitigt.

När vi mäter de faktiska värdet på bakhjulet i bromsbänk på Stockholms MC-varuhus får vi fram maximala 108,41 hästkrafter vid 10 000 varv. Vridet landar på 83,38 newtonmeter vid 8 400 varv.

Det här och mycket mer hittar du i Bikes utförliga och roliga test! Vill du bli prenumerant kan du teckna dig här för ett förmånlig erbjudande så att du inte missar de kommande utgåvorna av Bike.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.