Bild
Nästa artikel

Bänkning: Yamaha XSR 700 -16

Bänkning

Yamaha XSR 700 -16 har 75 hästkrafter på pappret men hur stark är den egentligen? Som alltid kan Bike ge svaret med våra mätningar i bromsbänk.

Läs hela testet med Triumph Street Twin, MotoGuzzi V7 II Stornello, Ducati Scrambler och Yamaha XSR 700

Artikel ur Bike nr 9-2016. 15 sidor. Digital fil som du kan läsa i din smartphone, läsplatta eller dator.    CULTURE CLUB Vi testar fyra populära hojar som har olika syn på vad retro är. Går det att hitta lämpliga moderna motorcyklar för både hipstern och gasglada knutten?   TRIUMPH STREET TWIN MOTO GUZZI V7 II STORNELLO DUCATI SCRAMBLER  YAMAHA XSR 700    

När du drar iväg och låter 700 kubiks parallelltwinnen jobba sig genom registret imponeras du av det jämna draget. Utan att knorra eller protestera kommer kraften mer eller mindre linjärt ända upp till maxeffekten. Det är en underhållande motor som inbjuder till lekfullhet. Gasresponsen är direkt men inte störande.

När vi mäter de faktiska värdet på bakhjulet i bromsbänk på Stockholms MC-varuhus får vi fram maximala 69,7 hästkrafter vid 8 800 varv. Vridet landar på 65,1 newtonmeter vid 6 500 varv.

Det här och mycket mer hittar du i Bikes utförliga och roliga test! Vill du bli prenumerant kan du teckna dig här för ett förmånlig erbjudande så att du inte missar de kommande utgåvorna av Bike.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.