Bild
Nästa artikel

Bänkning: Indian Scout -16

Bänkning

Indian Scout -16 har 100 hästkrafter på pappret men hur stark är den egentligen? Som alltid kan Bike ge svaret med våra mätningar i bromsbänk

Test 04/2016: Custom; Yamaha XV 950, Harley-Davidson street 750, Kawasaki Vulcan, Indian Scout. Bike

Artikel ur Bike nr 4-2016, 15 sidor. Digital fil som kan läsas i din smartphone, dator eller läsplatta.  PULSEN SÄNKS OCH du finner lite mer ro och harmoni i sadeln på en customhoj än när det gäller andra typer av motorcyklar. Fina vägar, behaglig temperatur och strålande sol är bra utgångsläge för vårt test. Det är enkelt att ha full kontroll över de här motorcyklarna i nästan alla lägen eftersom sadelhöjden är låg och antal hästkrafter underordnat. Det är totalupplevelsen på två hjul som sätts främst. HARLEY-DAVIDSON STREET 750  INDIAN SCOUT  KAWASAKI VULCAN S  YAMAHA XV 950 R BOLT  Så snart din betalning är godkänd får du filen för nedladdning på din skärm, du har tillgång till filen i 90 dagar genom ditt konto här på Motorvärlden. Du får även ett mail med ämnesraden "Ladda ned din fil här" där du kan ladda ned din fi  

Motorn svarar snabbt med mycket kraft oavsett vilken av de sex växlarna vi väljer att använda. I våra accelerationsmätningar under testet är den överlägsen och Scout har också högst effekt i förhållande till sina kilon.

När vi mäter de faktiska värdet på bakhjulet i bromsbänk på Stockholms MC-varuhus får vi fram maximala 88,87 hästkrafter vid 7 900 varv. Vridet landar på 87,54 newtonmeter vid 5 900 varv.
 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.