Redaxblogg: Mean&Green är på gång

Att inte hålla på med något, vad det än må vara, innebär att det snabbt halkar ner på prioriteringslistan. I mitt fall gäller det det mesta i allmänhet men motorcykelbygge i synnerhet.

Efter att MotoSpeed trimmat min motor, 160 bakhjulshästar minsann, lämnade jag Mean&Green hos Jocke Ottosson som lovat hjälpa mig med att svetsa en catchtank av aluminium till vevhusventilationen. Att knåpa ihop en grovfärdig tank gick snabbt, därefter kom vårstressen igång – motorcykeltidningsproduktion är som hetsigast på våren – och därmed halkade min ZRX snabbt nedåt på min mentala lista över saker att göra. Det var inte förrän den kommit så djupt att en försäljning inte längre kändes främmande som jag gjorde ett för projektet livsviktigt ryck.

Nu är tanken svetsad och redo för polering. Svingen, som trots sin astronomiska prislapp legat på en hylla och dammat, är monterad. Som en parentes och ett alldeles gratis råd kan jag tipsa dig om att beställa titanhjulaxlar efter att du bestämt dig för vilken sving du ska ha – det blir billigast då…

Nästa steg är nu att montera lysen så jag kan köra Mean&Green på annat än gata. Det är skönt att ha kommit igång igen.

 

I bildspelet till höger hittar du bilder på Mean&Green som den såg ut innan den trimmades och fick nya svingen monterad.

Annons

Annons