Ducati / Superbike 1098

Betyg: 
5
Bra: 
Superb väghållning, stadig som ett lok men ändå hyfsat snabbstyrd. Förmodligen för att den är så lätt. Motorn ett under av kraft, vrid som en Scania med V8-diesel. Enorm bromskraft! Hyfsat bekväm för att vara en Ducati. Billigare driftskostnader än en japanare. Jo, det är sant. Men med viss modifikation. 15 500 kr för en stor service (2 400 mil). Låt vara att jag fick byta ena tändspolen för 1 500 och packboxarna i framgaffeln. Å andra sidan är servicen emellan desto billigare. Jag byter olja, oljefilter o tändstift varje år. Sen är det en fantastisk finish fortfarande. Hojen är 11 år, och det märks inte.
Dåligt: 
I vanlig ordning så ser man inte mkt i backspeglarna. Man ser instrumentpanelen, men den är inte överdrivet tydlig. Går inte att köra sakta med utan att få värk i handlederna. Onödigt många skruvar för att lossa kåporna. På min 996:a lossar man totalt 10 snabbvred så är kåporna borta på 1 minut. Här måste man lossa 16 insexskruvar, vilket tar oändligt mkt mer tid.
Summering: 
En klassisk Ducati, dvs fantastisk på favoritvägen, bökig i stan, och vansinnigt vacker. Köp den om du gillar vrid, väghållning, personlighet och att prata med människor. "Alla" kommer fram och vill prata. Funkar även att tura med. Jag är ganska lång, 194 cm, och sitter bra.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.