Ducati / 999

Betyg: 
5
Bra: 
Toppenhoj för kurviga vägar. På något sätt känns cykeln betydligt lugnare är föregångaren 916/996/998. Man sitter bekvämare med inte lika mkt häng över armarna. Lugnet är dock bedrägligt, det är ett jäkla klipp i motorn. Från 4000 varv upp till rödmarkering händer det grejor vilket gör att man inte är lika beroende av att ha "rätt" växel i.
Dåligt: 
Inget för stadstrafik, även om det är den bästa sporthojen för gata som Ducati byggt. Dyr service med ventiljustering och kamremsbyte.
Summering: 
Som alla Ducatis sporthojar så är de kompromisslösa, även om just 999 är den mest landsvägsmässiga av alla. Man sitter betydligt mer bekvämt än på både 996 och 1098, vilket gör att den faktiskt t o m funkar som touringhoj. Men det är på kurviga vägar den trivs bäst. Stabil som ett lok i kurvorna och med ett ordentligt klipp ut ur desamma. En bättre hoj än föregångaren, men inte lika vacker.
Modell: 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.