Honda / XR 125

Betyg: 
3
Bra: 
Jag har gjort 320 mil på 48 timmar med en sådan här hoj. Men då blev det inte mycket sömn... Tickar på som en symaskin, och 30 mil mellan tankstoppen, även om man låg och pressade mot stoppet på gasen... (vilket jag gjorde...) Lätt hoj som inte gör bort sig på grusväg, men räkna inte med att köra med sladd ;-) Schyssta bromsar. Nej, ingen skiva bak, men vad förvänta sig av Honda Brazil... Och allvarligt, skivan bak behövs inte! Lättkörd så in i h*te! Det och den begränsade toppfarten gör den till en suverän nybörjarhoj! Billig begagnad! Finns många till salu, och dom är BILLIGA! Skambjud hejdlöst, och var inte rädd för dom som gått en del. Det är ju kvalitetsmaskiner som inte KAN köras sönder genom att köras för hårt! Ser det bra ut, då är det troligen bra!
Dåligt: 
Motoreffekt. Att köra 85 går bra. 90 om man pressar och plågar (både hojen och mig). Belysning. Glöm mörkerkörning om livet är dig kärt! Plaststrålkastare med "icke halogen" 35/35W glödlampa. Jag plockade i en halogen med samma effekt. Körde 30 mil motorväg i mörker utan att blända av en enda gång, och ingen blinkade på mig att blända av... Tejpa en ficklampa på hjälmen och få bättre ljus...
Summering: 
Perfekt, driftsäker nybörjarhoj. Kan göra längre turer, och passar bra även för längre förare (jag 190 cm, 95 kg). Men som sagt, ingen racer. Men tickar och går. En förbaskat trevlig hoj. Om man inte har högre ambitioner än 85 km/tim. Tips till andra återfallsknuttar: Köp större än 125 cc. Det ska jag göra...
Modell: 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.