Honda / XL 600 V Transalp

Betyg: 
4
Bra: 
V-twin, Mycket utrustning, bra allround, driftsäker.
Dåligt: 
Bensinförbrukningen för hög.
Summering: 
Det här är min första hoj så jag har inte så mycket att jämföra med. Har provat ZR750, FZR1000, DR650. Kawan var rena skräpet jämfört med Transalpen. Är man, som jag, van vid ett bekymmersfritt bilägande så accepterar man inget mindre när det gäller MC. Transalpen har aldrig strulat på de 1000 mil jag kört hittills. Motorstyrningen fungerar klockrent. Transan är ingen caferacer. Ni som inte fattat det ska inte recensera produkten. Jag ser en större utmaning i att pressa det jag har riktigt hårt än att göra stoppisar med nån flugviktare eller tok-accelerera med en räcer (som dessutom måste köras i 30km/h på grus för att man ska ta sig fram). Den som köper en transa får en bra allroundcykel som blir precis så rolig som man gör den. Jag ställer in den i garaget senast av alla på hösten och tar ut den tidigast på våren. Och den gnäller aldrig. Min cykel har Seebring-system, stålomspunna bromsslangar, värmehandtag och förhöjt kåpglas. Det kan vara värt att prova andra kåpglas för att minska turbulensen runt hjälmen. Jag uppskattar motorns vibrationsfria gång och den upprätta sittställningen. Längsta körningen har varit 35 mil, det funkar men inte mer. En transa är ett bekymmersfritt ägande. Undvik importerade cyklar. Se till att serviceboken är ifylld. Enda abret är bensinförbrukningen.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.