Bild
Nästa artikel

Zero visar nya SR/F

Nyheter

Den nya streetfightern är Zeros kraftfullaste hittills och ska sätta en ny standard för elhojar.

Till skillnad från dess föregångare ser SR/F mer ut som en typisk motorcykel, men under skalet är den allt annat än konventionell. Med 110 hästkrafter och hela 190 Nm tillgängligt är det tillverkarens kraftfullaste motorcykel, tack vare deras nya ZF75-10-motor och ZF14.4-batteripaket. 

På en laddning ska över 30 mil vara möjligt, i varje fall i "stadsfart", och level 2-snabbladdning möjliggör laddning från noll till 95 procents kapacitet på en timme. Operativsystemet som syr ihop allt det här kallas Cypher III och har bland annat utrustats med en händig app och Bosch-systemet Motorcycle Stability Control, vilket innebär bland annat kurv-ABS och traction control. Fyra körlägen finns tillgängliga från start, men totalt 10 kan programmeras in.

Sett till chassit har spanska familjeföretaget J.Juan levererat bromsarna och paketet hålls samman av en stålrörsram, där batteri och motor är bärande. Fjädringen sköts av Showa och vikten landar på 220 kilo. 

Zero SR/F kommer även levereras i ett premium-utförande med en extra inbyggd laddare, vindavvisare, värmehandtag och styrändar av aluminium. Prislapp för premium är 264 900 kronor medan standardutförandet går på 239 900 kronor. Mickes Motor i Växsjö och MC Konsult tar in Zero i Sverige. 

Diskutera: Är du intresserad av SR/F?

Kommentarer

#1
2019-02-28 17:09

Hade jag pengarna skulle jag köpa utan tvekan!
Kör en Zero FX 7.2 idag och älskar den. Den nästan totala avsaknaden av ljud är det bästa och då köra jag även en MT-07 med Acrapovic Titanium utan insats och älskar den också. Helt olika upplevelser men båda tilltalar mig på olika sätt. Man behöver inte älska den ena och hata den andra. Tyvärr så verkar många tycka så...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.