Senaste aktivitet

"von-Klotenhjelm" har svarat på foruminlägget "Kromlöst"

Suzuki visade nya DL 1000 V-Strom

Kölnmässan

Oväntat, men efterlängtat av många, visade Suzuki vid gårdagens presskonferens på Intermot i Köln ett koncept på en kommande äventyrshoj. Att DL 1000 V-Strom kommer i produktion redan nästa år är dock högst troligt.

Trenden på årets mässa är tydlig, stora äventyrsmotorcyklar är den hetaste kategorin motorcyklar för 2013. Suzuki vill inte missa viktiga marknadsandelar och visade därför i går kväll en prototyp på DL 1000 V-Strom.

Trots att de kallar modellen för ett koncept är designen spikad och modellen kommer med största sannolikhet att presenteras under nästa år. Några tekniska data finns inte, mer än hjulstorleken på 19 respektive 17 tum, så vi får nöja oss med bilder från gårdagens pressvisning.

Kommentarer

#10
2012-10-06 17:12

He, jag är Hälsing i grunden och snappar åt mig nya ord lite då och då, varifrån har jag lite svårt att säga. Allt söder och Stockholm är Skåne liksom :)

#8
2012-10-05 10:47

Motorn liknar den i gamla DL-1000, undrar om det är en vidareutveckling på den eller en helt nyutvecklad. Har för mig att man tog bort DL-1000 från marknaden 07-08 nån gång p g a att den inte klarade avgaskraven.

Blir nog tvungen att provköra den sen ändå när den kommer, fastän den är rälig...

#7
2012-10-04 15:50

Till Kalle2 och alla andra som inte kan sin mc-historia, här är ursprunget till överläppen: http://motorcycle-apparel-catalog.com/catalog/suzuki/Suzuki-DR-Z-800-Paris-Dakar-1988.jpg

Synd att man bara flirtat med ursprunget kosmetiskt istället för att bygga en ny gruskryssare.

#6
2012-10-04 13:24

Ahh, DR Big. Den var ball.
Gamla V-strom DL 1000 är ful men en väldigt allround hoj, har haft min -04 sedan den var ny utan att ens behöva byta en lampa.
Den här är ännu fulare så jag hoppas den är ännu mer allround. Med ekerfälgar och kardan hade den varit intressant, men nu....nja. Då tittar jag nog på 650.n först.

#4
Zatopek
2012-10-03 18:02

Z; visst till förväxling lik på lite håll.
Ursprunget är ju en Duccekonkurrent med modellbeteckningen TL1000 R - tillsammans med Honda VTR1000 Firestorm och (VTR1000 SP) - och svart/röd lack ser förstås både kraftfull o fartig ut.
Kalle2; se "tungan" som en spoiler för mer luftflöde till ??????
Eller en hylla att ställa fikakorgen på under rasten vid vägkanten.
Ev. är näbben en praktisk grej, men instämmer i att formgivningen är rätt ful!

#5
2012-10-03 17:49

Till Kalle2: - Spetsa fotgängare?

#3
2012-10-03 14:16

BMW började med en extremt långt utstående "tunga" under strålkasatren, nu är det flera som apar efter, i detta fallet med en röd sådan så att den riktigt står ut. Men ingen vet varför den finns. Extremt ful design-gimmick säger jag

#2
2012-10-03 14:01

Trodde att det var en Ducati eller Aprilia först. Den andas mycket italien, eller?

#1
2012-10-03 11:09

Najs med maximala två cyllar oavsett i vilket väderstreck dom placeras!
Inte heller nån grusjonne! Gjutna, eller smidda, hjul och landsvägsdäck är mer asfaltish.
Men näbben känner jag igen från den mäktiga stånkan Doktor Big från sena 80-talet när allt var bättre men inte heller bra.

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: