Bild
Nästa artikel

Saietta S och R - nya elmotorcyklar

Nyhet

Brittiska Agility Motors ligger bakom elmotorcykeln Saietta som kommer i två versioner, S och R. Tillverkaren menar att med den "underskattade coolheten" är den som en hänsynslös våg att köra.

Batterierna i Saietta är av lithium-jon-typ och ska räcka uppåt 18 mil i R-versionen som är toppmodellen. Agility Motors utlovar acceleration till 100 kilometer i timmen på 4,1 sekunder och att motorn ger 91 hästkrafter. Genom att centralisera massan har kortats möjliga hjulbas kunnat uppnås, uppger tillverkaren och menar att den är rakbladsvass att köra. S-modellen är både långsammare och billigare.

Båda modellerna säljs på Agility Motors hemsida för cirka 120 000 respektive 165 000 kronor.

Kommentarer

#1
2012-10-15 10:56

Not beauty!
Associerar till en valfri korsriddarhjälm
http://www.battlearms.se/swe/default.asp?cid=93

#2
2012-10-15 12:18

Ser ut som en bebiselefant.

#3
2012-10-15 14:39

Varför den stora puckeln? Sitter det en airbag som omfamnar föraren i den? Var hamnar tyngdpunkten?

#4
2012-10-16 10:38

Ska det vara framtidens hoj, blä! Vem längtar efter el-epoken med den läbbiga designen på motorcykel?
Antingen är puckeln ett effektivt aerodynamiskt vindskydd som vi hittills sluppit skåda eller så är det tidernas största tankväska i ABS-plastic. Föraren balanserar extralasten på framvagnen genom att "gå bakåt i vagnen" och placera sig utom räckhåll för styret.
F.ö. ser gaffeln ut som hjulupphängningen på en kundvagn!
Det garanterar styrfladder vid hastigheter >30km/h (under 30km/h är dödsrisken nära noll enligt professor Andras Varhelyi vid Lunds teknis. Vid 50km/h är risken att dö eller allvarligt skadas ca 20 ggr större).
Parkera den fula gimmicken (= hojen) på närmaste mc-museum. Nu!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.