Bild
Nästa artikel

Nya Victory Octane – värst hittills

Nyheter/Video

​Så har det blivit dags för Victory att avslöja sin vildaste glidare hittills.

För första gången någonsin placerar Victory en vätskekyld motor i en av sina hojar. Just den här fyrventilstwinen på 1200-kubik har tagits fram av Victory/Indian-ägaren Polaris och i Octane levererar den 103 hästkrafter och 99 Newtonmeter. Det kanske inte får sporthojsfolk att tappa haka men det är mer effekt än någon annan Victory-hoj tidigare haft.
 
Ramen utgörs av gjutna aluminiumsektioner och hjulbasen är 1 578 millimeter, Vicotry lovar alerta och spänstiga köregenskaper. Den konventionella teleskopgaffeln är på 41 millimeter och bakdämparna ska ha justerbar förspänning. Bromskraften tillhandahålls av en enkel skivbroms fram på 298 millimeter, samma diameter gäller för skivan bak.
 
 Sadelhöjden är låga 658 millimeter och vågen ska stanna på 243 kilo. 0–100 km/h avklaras på under fyra sekunder och dragrace över 402 meter är över på 12 sekunder.