Bild
Nästa artikel

Nya Ducati Multistrada 1260

Eicma2017

Ducati har uppdaterat Multistrada-familjen men nya motor och senaste tekniken i modellerna 1260, 1260 S, 1260 S D air och 1260 Pikes Peak.

Den här nya versionen av Multistrada har fått en variant av samma motor som återfinns in muskelglidaren XDiavel. Motorn ger längre serviceintervall och den ska ge ett mer lätthanterligt effektregister.

Kraftkällan har monterats i en ny ram som bland annat fått styrvinkeln ökad med en grad till 25. Svingen är ny och hela 48 millimeter längre. Svingen ska underlätta körning med last och/eller passagerare och göra motorcykeln mer stabil.

1260 S får semiaktiva Skyhook-systemet för stötdämparna även till 2018. Alla tre versioner av Multistrada 1260 har nya 340 gram lättare aluminiumfälgas med Y-formade ekrar.
 
Utöver sina kosmetiska racingattribut har Pikes Peak-versionen fått smidda aluminiumfälgar som är tre kilo lättare än dem hos de andra versionerna.
 
Multistrada 1260 är även utrustad med en ny stor TFT-skärm som förser föraren med all behövlig information.

Nya D air är en fullutrustad variant av Multistrada som är förberedd för Daineses trådlösa system som kopplas till deras airbag-utrustade skyddskläder.

 

Ducati Multistrada 1260

DISPLACEMENT 1.262 cc
POWER 116,2 kW (158 hp) @ 9.500 rpm  
TORQUE 129.5 Nm (95.5 lb-ft) @ 7,500 rpm 
DRY WEIGHT 209 kg (461 lb)
SEAT HEIGHT Adjustable 825 - 845 mm (32.5 - 33.3 in)
SAFETY EQUIPMENT Vehicle Hold Control (VHC), Riding Modes, Power Modes, Ducati Safety Pack (Bosch Cornering ABS + DTC), Ducati Wheelie Control (DWC)
MAINTENANCE SERVICE INTERVALS 15,000 km (9,000 miles) / 12 months
 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.