Senaste aktivitet

"von-Klotenhjelm" har kommenterat på "Kraschklassiker: FJR1300 i hamnen"3 timmar 27 minuter sedan

Kawasaki ZX-10R uppdateras

Nyhet

2013 års version av Kawasakis sporthoj ZX-10R får en ny styrdämpare från Öhlins som standard tillsammans med nya lackeringar.

Den nya styrdämparen från Öhlins är den enda egentliga uppdateringen till nästa års upplaga av ZX-10R. Systemet är nyutvecklad och tar hänsyn till en mängd parameterar för att elektroniskt bestämma mängden dämpning. Under styrdämparen sitter en ECU som tar hänsyn till hastighet, acceleration och hastighet på bakhjulet. ZX-10R är den första produktionsmodellen som får den nya dämparen. Honda använde redan 2004 ett liknande systemet kallat HESD till CBR 1000RR.

Förutom styrdämparen är det bara lackeringen som är ny.

Kommentarer

#4
2012-07-11 12:51

Svart/vitt Zx av Zebrakaraktär :-)
Den blekfisiga Kawans vita lack liknar tandblekning.
Före den vita Firebladen var Yamaha FZR 1000 (1987???) vitlackad med lite blått o rött ungefär som Hondan senare.
Men ännu tidigare var nog BMW R80G/S som visades första gången 1980. Den hade precis som FZR vit lack och till det dekor i två blå nyanser på tanken plus en röd sadel.

#3
2012-07-10 23:04

Härligt. Riktigt snyggt .......

#2
Zatopek
2012-07-10 17:17

Inte så arrogant La petite muh, vi med några år på mc får visst vara kaxiga.
Vi har ju bevisligen överlevt gladiatorspelen ute i den aggressiva trafiken.
Och det kan väl inte bara bero på vår smala lycka och en massa tur?
Egentligen borde vi bli dekorerarde.
Eller åtminstone få dekaler att klistra på gammelhojen.
Jfr. med oldies som får märken från Kungliga Automobilklubben att montera på grillen till sin PV 444, Opel Kapitän och Ford Anglia.
Utmärkelser för prickfri körning under många år http://www.kak.se/forarmarken.html .
Annars är whipper-snapper white på Kawa lika ful som på en Fireblade

http://www.motorcyclenews.com/upload/282465/images/300x200/fireblade-2.jpg

#1
2012-07-10 12:01

Mean White.
Nu med ännu fler elektromagnetiska hjälpmedel som kan irritera konservativa motorcyklister som vill klara sig enbart med en basic båge anno medio 1900-tal och den egna erfarenheten via personlig trial and error och från korta & långa avrostningsskolan med SMC :-)

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera