Senaste aktivitet

"Kjell-Anders" har kommenterat på "Yamaha PES1 och PED1 tillverkas till 2016"4 timmar 43 minuter sedan

Kawasaki stulen efter föraren krockat

Nyheter
Glenn Hawkins låg skadad efter en kollision, då blev hans Kawasaki ZX-6R stulen av en man som låtsades hjälpa till att flytta Hawkins motorcykeln.

Bristol Post rapporterar att Hawkins körde genom stadens centrum på väg för att lämna sin hoj på service. Trots att han hade grönt och fotgängare rött så cyklade en person ut på gatan vilket ledde till en kollision. 

Cyklisten klarade sig utan skador medan Hawkins fick en punkterad lunga, två brutna revben och ett brutet nyckelben. Ett av vittnena som passerade lyfte upp Hawkins grönsvarta Kawasaki och låtsades hjälpa till. Istället tog han motorcykeln, med nycklarna i tädningen, och körde iväg. 

Hawkins sa till Bristol Post: "Jag åkte av hojen och gled längst vägen. När jag kom upp sa jag 'Vart är min hoj?' och någon sa att den var stulen."

Kommentarer

#9
2012-08-10 16:32
STASI med sina 100.000 angivare förde kartotek över alla 16 miljoner invånare i forna DDR som var värsta kontrollsamhället innan Sverige tog över ledartröjan med little britain på andra plats. SÄPO-Joppe_84 avslöjar väl inget nytt eftersom vi svenskar är lika (smyg-)kartlagda på elektronisk väg som någonsin östtyskarna. Förr gällde social kontroll i byarna men du fick vara ifred på hemlighuset. Idag finns kamera på offentliga WC så att ingen kleptoman snor dasspappret och för koll att fula gubben inte onerar inne på damtoan. Och alla naiva svenska Egon hjälper mer än gärna till frivilligt genom att presentera sig i Facebook, Twitter etc. Egenaktivitet med mobilen, surf på nätet, GPS, kreditkort och övervakningskameror, datorstöd på jobbet plus regelbunden kartläggning via SCB berättar allt om både svensken som kollektiv och detaljerat om oss alla som privatpersoner. ICA vet ditt konsumtionsmönster om du är medlem och använder deras kreditkort osv. You name it!. Inte ens Schweiz´s banksekretess kan man lita på nuförtiden..... Säg FRA och sanningen om STASI-Sverige står klart.
#8
2012-08-10 08:44
Vart Klavs tog vägen? Han snodde Glenn Hawkins hoj och drog i väg som en tokig. Det ser man ju på fotot! : D
#7
2012-08-09 11:33
Klavs, du har sannerligen rätt! Skinnstället är faktiskt märkt "BIKE" och jag känner igen dig bakom visiret. Vart tog du egentligen vägen, sparkrav och bantad redaktion eller personligt beslut och nya karriärsmål & spännande äventyr? F.ö. så är kanske hela Nyheten är en riggat fejk nu i nyhetstorkans tider?
#6
2012-08-09 11:08
Ligner det ikke snarere ham den danske eks-redaktør, der kører på Autopolis-banen i Japan?
#5
2012-08-09 10:51
J: Är du nån slags makthavare i bike.se med rätt att ransonera? Eller är du en stolle som vill sprida personliga normer? Kanske bara en vanlig amatörsnok som kartlägger medlemmarna och med rätt att sprida absurda anklagelser? Fast egentligen luktar det ju STASI som hade en angivare i varje trapphus som anmälde det redan kända och uppenbara. Men troligen är du bara en vanlig vardagsidiot som fattar trögt eftersom vi här i Nyheter bara ska kommentera......nyheten! Het debatt, personliga kommentarer och patetiska inlägg finns det som sagt gott om utrymme för i FORUM efter vad jag hört dig säga. F.ö. kan jag berätta att varje legitimerad person inom Hälso & sjukvård (t.ex. jag själv) som råkar passera en situation som Nyheten beskriver, är skyldig att agera aktivt och sakkunnigt för att rädda liv! Det är väl ungefär innehållet i min första kommentar om händelsen som refererar till The Bristol Post!
#4
Zatopek
2012-08-08 18:52
Skillnaden mellan snäll mc-tjyv och brutal rånare är att G.H. slapp bli sparkad en extra gång i liggande. Han hade tur i oturen när nu ödet var som det var. Typiskt för känslostörda rånare är brist på hämningar pga kombinationen Rohypnol/alkohol. Hellre lite vanlig empati från en tjyv som gillar Kawasaki än övervåld från nån hänsynslös blandmissbrukare som bara rånar för att köpa mer Nark och sen slår ner fler motorcyklister utan hjälm........ And so on, som man säger i Bristol C.
#3
2012-08-08 15:16
Lilla My. Du har skrivit 5831 inlägg och 1285 foruminlägg med mestadels konstiga kommentarer som inte har ett dugg med artiklarna att göra. Jag är- får jag ärligt erkänna- fascinerad över mängden av inlägg och hur lite de har med innehållet i artiklarna att göra -alla skrivna ungefär kl. 11.50 eller 18.00:)
#2
2012-08-08 14:05
Lilla My, Varför blir jag inte förvånad? :)
#1
2012-08-08 11:50
Bra exempel på att tillfället gör tjyven. Och vänligt av rånaren att han inte spelade doktor och klä av Glenn Hawkins skinnställ för att låtsasinspektera kroppsskadorna. Det hade jag gjort efter att först ha dragit av kevlarstövlarna för några enkla reflexundersökningar och konstaterat att ryggraden var oskadad, hehe!