Bild
Nästa artikel

"Honda gör RC213V för gata"

Nyhet

Rykten från flera håll talar om att Honda ska bygga en exklusiv gatversion av MotoGP-racern RC213V, som Ducati gjorde med sin Desmosedici. Den sägs komma till 2014.

Det har talats länge om att Honda ska bygga en gatmotorcykel med V5-motor och teknik baserad på MotoGP-racern RC213V. Flera rykten säger nu att modellen ska komma som årsmodell 2014, enligt MCN. Det skulle röra sig om en exklusiv motorcykel i stil med Ducatis MotoGP-replika Desmosedici. Priset spekuleras hamna över 500 000 kronor och upplagan begränsad. Tanken är att motorcykeln ska kunna användas i olika racingsammanhang, bland annat som bas för en CRT-motorcykel i MotoGP.

Honda ska hålla en presentation i Tokyo i morgon och redan då sägs de kunna meddela sina planer.

Kommentarer

#1
2012-09-20 10:40

Hurra! =)

#2
2012-09-20 10:52

Äh, lägg pengarna och utvecklingen på en riktig Firebalde i stället!

#3
2012-09-20 13:07

Helrätt!
V5:an har ju varit efterlängtad sedan åtminstone 2003.

#4
2012-09-20 21:57

-Äntligen!

Hur många år på vatten och wasa husman skulle man klara? Och vill barnen verkligen bo i en etta?

#5
2012-09-20 22:46

Tjohooooo. O en Lotto vinst :o)

#6
2012-09-21 06:51

Kvällskörningar på Anderstorp kommer att sitta fint med den maskinen.

#7
2012-09-21 14:42

För att den skall sälja bra måste det finnas andra färgalternativ än den numera uttråkade Repsol färgen. Den börjar lukta gammal.

#8
2012-09-22 11:47

Läcker hoj men ful färgsättning; gör den i RC 30-färgerna istället..... :)

#9
2012-09-22 15:47

Honda 24, den blir utsolgt på et øyeblikk samme hvilken farge den kommer i.

#10
2012-09-25 20:47

Har man råd o köpa den, så har man råd o lacka den.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.