Senaste aktivitet

"Speedy-R" har kommenterat på "Svårare för kvinnor att ta mc-körkort"20 timmar 24 minuter sedan

Honda CB 1100 kommer till Europa

Nyhet

Den dök upp som koncept 2007 och 2010 började den säljas i Japan. Nu kommer retromodellen CB 1100 till Europa som 2013 års modell.

Trots att den har funnits färdig i två år testas nu CB 1100 i Österrike med sina europeiska specifikationer. Utseendemässigt kommer den att se i stort sett likadan ut, skillnaderna kommer främst att synas på något större blinkers. De tekniska specifikationerna kommer med stor sannolikhet att vara samma som den japanska modellen. Det innebär radfyra på 1140 kubik som ger 87 hästkrafter och körklar vikt på 247 kilo.

CB 1100 kommer antagligen komma till Europa under nästa år.

Kommentarer

#11
2012-10-04 11:19

Snyggaste hojen på många år. Blir prislappen under 100 så blir det ett köp direkt i vår. Annars blir det att vänta på att dom första begagnade maskinerna dyker upp.

#9
TCE
2012-06-28 17:26

Kan bli en storsäljare, är själv intresserad. Dock måste nog priset hamna på rätt sida 100" strecket

#8
2012-06-28 14:19

Coolt, en ny retrohoj byggd som en mc ska se ut.Fler av dessa på vägarna och inte alla dessa plastkåpsinsvepta hojar.

#7
2012-06-28 10:42

tvivlar på att 70-, och 80-tals retro trenden är tillräckligt stark för att sälja speciellt många av denna modell, Yamaha har ju haft sin XJR1300 och inte vet jag om den har sålt något speciellt, men om priset är rätt någonstans under 100-papp så säljs det säkert ett antal

#5
2012-06-27 16:42

Stylingen på sadeln är fantastisk och snuddar vid originalets ankstjärt! Kika här på förlagan komplett med storlykta och jätteblinkers utan vare sig design och Light-emitting diode, med de tjusiga comstarhjulen i plåt & alu, påver fjädring, tre oventilerade bromsskivor från tiden innan dom var både slitsade och hålborrade, dubbla ljuddämpare i kvalitetskrom plus två horn för kraftfull signal till dom man behövde tuta på:

http://www.mcpoolen.se/mc/1981/honda/cb900f/bla-hub.shtml Klicka också in på årsmodell 1983 där motorn var svartlackad enligt högsta mode då det begav sig och allt var bättre. Men inte bra!.

#6
2012-06-27 16:33

Helsnygg! (med lite småändringar) Skönt att slippa se en framlampa designad av någon som bor i ett annat solsystem.

#4
2012-06-27 12:46

Lite personliga åsikter: Tanken alldeles för kantig - har svårt att se den som retro. Motorn skulle varit helt i krom, bort med de svartlackade partierna. Men för övrigt ser den go ut :-) Kanon med rund strålkastare och den klassiska instrumenteringen.

#3
2012-06-27 12:35

Galet snygg! Kommer den hit, ligger rätt i pris (vilket då alltså inte bör bli en bra bit över 100 loppor) och gärna i den kafferäser-stukade konceptversionen, så pensionerar jag min fina gamla trotjänare 900 Hornet på rot. Öh…kanske...

#2
2012-06-27 11:47

Ett bra steg framåt men osäkert vart det leder! Om det också leder bakåt är oklart. Plåtskärmar är aldrig fel om man längtar efter nostalgi. Men här krävs en riktig limpa så hojen blir snyggare o rentav klassisk Lite fler uppgifter http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb1100%2010.htm och en Hondasajt från Nippon http://www.honda.co.jp/HMJ/cb

#1
2012-06-27 10:09

Gött mos!Saknar bara texasstyre och vit sadel så är 70-tals looken total :-) Vill ha!

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera