Senaste aktivitet

"lilla_my" har kommenterat på "SUV-pensionär kör över motorcyklister"1 dag 21 timmar sedan

Hojen som kör 30 mil på avföring

Nyhet
Full tank tar dig 30 mil. Innehållet i tanken kan du själv stå för. Världens första motorcykel som drivs på avföring har nyligen visats upp i Japan.

Det är Toto, Japans mest kända toalettföretag, som ligger bakom farkosten. Grunden är en trehjulig motorcykel som av pr-skäl har försetts med en stor toalettstol och pappersrulle. När tanken är full ska det gå att köra 30 mil.

Totos talesperson Kenji Fujita sa vid presentationen att föraren kan fokusera på körningen då bränslet utgörs av boskapsspillning och sopor, rapporterar TT.

Kommentarer

#8
2012-09-03 00:20
Hurra, nu har du äntligen segrat, Dr Mugg! Gratulationer önskar Dr Hund!
#7
Zatopek
2012-08-30 12:03
Så här elegant kan man servera en smarrig soppa i dom fina kretsarna. Ingen med god uppfostran och belevat sätt ska behöva avstå från att köra hoj på egenproducerad stadsgas. Dom goda ärtorna duger lika bra för metangastillverkningen till husbehov som t.ex. Heinz Vita bönor på burk över öppen lägereld. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Vegetable_beef_barley_soup.jpg/800px-Vegetable_beef_barley_soup.jpg
#6
2012-08-30 10:57
xtr660: Har sett i Vilda westernfilmer hur kopöjkarna först käkar beans och sen fjärtar ohämmat. Men det har vi ju slutat med i vårt civiliserade samhälle där det anses skämmigt, istället blir många förstoppade eller bara smygfiser i folkskocken eller vid baren och låtsas som det regnar när det plötsligt luktar ruttna ägg. Då är det bättre att ta med sig en egen kossa, dom gräsätarna är bäst på att producera mycket metangas och det räknas som ett klimathot. Boskapen fiser så mycket att jorden nu håller på att bli ett växthus. Med en kossa på holken så liknar Totos "Neo" ett gengasfordon under den svenska beredskapen. Dom funkade okey efter vad jag hört.
#5
2012-08-30 10:34
Ladda med Bruna Bönor och du lär åka på bakslangen ;-)
#4
2012-08-30 10:26
Det här kallar jag för återanvändning plus energiomvandling av bästa sort. Det efterliknar naturens sätt att hantera all recycling och som kyrkans män refererar till när dom mässar "av jord är du kommen, jord skall du åter.......". Dum idé från början att bygga avloppsledningar att spola ner sina tömningar i på Water Closetten och sen dyra reningsverk för att separera folkets träck från dricksvattnet! Och sen stå där med en smittrisk till "matrester" som ingen svensk bonde vill sprida på sina åkrar...... Att istället utvinna biogas ur bajsvattnet är kanon. Bra ekologisk uppfinning av Toto att köra en 250cc på personlig biogas nu när oljan sinar och tre hjul für alle oavsett körkortsbehörighet. Synd att Toilet Bike Neo inte kan köras på den personliga metangasen direkt, en vanlig hederlig smygfjärt. Om människans bäste vän levererar en energirika hundbajs samtidigt så går bågen minst dubbelt så långt enligt nya beräkningar. Längs landsvägen hittar man lätt gratismockor, hästskit och vanliga turistfaekalier att ladda tanken med om den egna tarmen är tömd. Eller så köper man med sig grisaträck på reservdunk eller bränd hönsskit i påse. Ju fler calorier i bajset ju fortare går bågen.......... Det här blir nog bra men inte helt luktfritt, hehe
#3