Bild
Nästa artikel
Yamaha ger WR250F ett rejält lyft till 2018.

Här är nya Yamaha WR250F och WR450F

Nyheter

Till 2018 kommer Yamahas endurocyklar i nytt utförande, det blir störst förändringar för WR250F men även 450:in får flera nyheter.

Yamaha ser över sina skogsmaskiner ordentligt till 2018. För smidiga WR250F innebär det en drös uppgraderingar till motorn. En ny topp med nydesignade insugs- och avgasportar tillsammans med ett kortare insug ökar orken i toppen av registret. Nya kamaxlar och ventilfjädrar kompletterar för ett stadigare låg- och mellanregister.
 
Kolven är ny och lättare men även vevaxeln och vevstaken är justerade för mer balanserad gång och ännu bättre driftsäkerhet. Alla ändringar av motorns hårdvara matchas av en omprogrammerad ECU. Yamahas smidiga Power Tuner finns även som tillval. Kopplingen ska ge förbättrad känsla och kicken är nu borta vilket sparar vikt.
 
Ramen har fått samma justeringar som den hos senaste YZ250F vilket innebär att den mest centrala rambalken är 12 millimeter bredare på sitt bredaste ställer, motorfästena är nya och positionen för fotpinnarna har ändrats.
 
Den fjäderbestyckade KYB-gaffeln och KYB-bakdämparen är justerade för att passa det nya chassit. Fälgarna är blåa och grafiken är även den ny för 2018.
 
Stora 450-maskinen
får inte lika många uppdateringar som sin lillebror, sannolikt kommer den stora uppdateringen till 2019. Men det som har hänt är att ECU:n ändrats när det gäller tändning och bränsletillförsel för att ge bättre gasrespons. Dämparna har justerats och kicken är numera helt borta. Även WR450F får ny grafik och blå fälgar till 2018.
 
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR450F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR250F.
Yamaha WR450F.

Kommentarer

#1
2017-09-23 22:34

Alltid roligt att läsa broschyrer och reklammaterial för nya crossar (oavsett tillverkare). Även om just dessa 2018 års Yamaha inte drabbats av extrem reklammakarhybris, så vet man att det kommer bli så 2019.

Så många superlativ att man skrattar så man nästan gråter ibland...

"Ramen är 200 % styvare än f.g årsmodell, gaffeln är 500% bättre och såklart hälften så tung, motorn har fått 736 förbättringar där minst 158 av dem är så kosmiskt innovativa att de borde få nobelpris i fysik, kemi och litteratur (fråga oss inte om litteratur-priset). Svingen är nu så bra att den omöjligt går att förbättra om inte vi får tillgång till utomjordisk ingenjörskonst (PS - Gäller bara till nästa årsmodell !)

#2
2017-09-24 13:30

Om det bara kunde komma en elektrisk variant oxå någon gång

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.