Senaste aktivitet

"Q_Ball_Racing" har kommenterat på "Civilpoliser på hoj letar mobilanvändare i Australien"

Djurrättsaktivister angriper Stoner

Nyhet

Att MotoGP-världsmästaren Casey Stoner skulle ha kört helgens tävlingar i Italien upprörde djurrättsaktivister som affischerade utanför banområdet.

Gruppen Centopercentoanimalista riktade sig mot Casey Stoner på grund av hans intressen för jakt och fiske. Affischerna visar Stoners ansikte mellan döda djur och texten "Skulle detta vara en mästare?". Gruppen är särskilt upprörd över att australiensaren jagar med pilbåge, något som han själv har sagt får honom närmare naturen.

Casey Stoner själv kommer inte få uppleva affischerna på plats eftersom han stannar hemma i Australien och återhämtar sig efter en fotledsoperation. 

Kommentarer

#9
2012-09-18 10:47

Till Dio69:

"Killen må vara en av de bästa MotoGP förarna genom tiderna, men det är fan i mig inte mycket mer som händer i skallen på den idioten!".

Men det räcker för honom ska du se!!! :)

Jämför din och hans plånbok så får du se vem som gör mest rätt........ :)

#8
2012-09-14 13:32

Rätt roligt. Ser ut som om Dio69 kör runt med ett djurställ där på banan. Undrar om han fått låna det av något trevligt djur. Melrod ser ju också utt att ha lånat lite djur delar till släden där på bilden. Brukar ju vara rätt vanligt att se djurhud flaxa från den typen av hojar och dess ägare. Men det är säker något snällt djur som har lånat ut sin kostym till dessa pågar.
Vill Stoner jaga och sköter det på ett snyggt sätt (vilket jag tror han gör) så fattar jag inte vad som e problemet.

#7
2012-09-13 20:48

"Barbarisk mördare"... Den här diskussionen är helt urballad. Jag både jagar och är djurvän och ser ingen alls komplikation med det, så länge man är ansvarsfull under jakten. Jag har ingen alls respekt för den person som äter industriodlat kött (typ 100 % av det du köper i butiken) med det lidande det medför för djuren och som motsätter sig jakt. Utan en sådan hade skogsbruket vållats enorma skador (det är illa som det är nu), viltolyckorna mångfaldigats och älgar och rådjur svultit ihjäl, såvida vi inte hade låtit de naturliga predatorerna varg, björn m.m. mångfaldigats. Jakt är ett utmärkt miljövänligt sätt att skörda av naturens gåvor. Ett vilt djur har levt i frihet tills det blir dödat av en välriktad kula (och i Stoners fall pil), medan en genomsnittlig gris ex.vis har levt i ett veritabelt helvete innan den får halsen avskuren ofta utan att ens bli bedövad. Ni jakthatare är okunniga fjantar. För övrigt har jag också lite förståelse för mångas hat mot Stoner, och då tänker jag inte på hur han jagar. Han är en stenhård tuffing och en av de bästa förarna genom tiderna samtidigt som han är familjekär och jusst pappa. Är det några som är idioter här så är det Dio69 och Melrod.

#6
2012-09-13 17:40

"Tyvärr har man rätt att säga vad man tycker" ... och detta utan att man blir hämtad av korrupt polis med dragna vapen mitt i natten till okänt öde (fängelse utan rättegång eller fångläger). Säg detta till en eritrean, etiopier, kines eller nordkorean... Det känns rätt bra att bo i Sverige trots köld och moms på skatt!
Människan har jagat och fiskat sedan årtusenden, då för sin överlevnad. Det är dagens moderna metoder, effektiva vapen och pengar som frambringat urskillningslös tjuv/överjakt och tjuv/överfiske samt de tappra själar som tar strid för djurlivet.

#5
2012-09-13 13:12

Håller fullständigt med Dio69, har Casey slagit i huvudet eller? En barbarisk mördare.

Tyvärr har man rätt att säga vad man tycker och något personangrepp är det inte från Dio69 sida.

#4
2012-09-13 12:23

Har ni ingen moderator på Bike.se?

Dio69:s utfall borde inte ha släppts igenom och borde definitivt tas bort!

Vi har åsiktsfrihet men direkta personagrepp av detta slag är inte acceptabla.

#3
2012-09-13 12:22

Vaknat på fel sida idag eller ville du bara få sista ordet?

#2
2012-09-13 08:57

Dio69;
Snälla skriv inte här utan sök hjälp mot dina aggressioner, samtalsterapi kanske kan hjälpa

#1
2012-09-13 01:18

Killen må vara en av de bästa MotoGP förarna genom tiderna, men det är fan i mig inte mycket mer som händer i skallen på den idioten!

Tack å lov att man slipper se honom i framtiden inom MotoGP-sammanhang iaf...

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: