Bild
Nästa artikel

Ännu fler bilder på Ducati Panigale V4

Nyheter

Nu har det läckt ut ännu fler bilder på den omtalade nya Panigalen med Desmosedici Stradale-motorn.

Nu har italienska Moto.it fått tag i fler bilder på kommande Ducati Panigale V4. Ducati har redan avslöjat en stor del av nyheterna hos den nya kraftkällan, något vi rapporterade om tidigare i veckan och faktarutan hittar du även i denna artikel.

Hela motorcykeln ska dock inte visas officiellt förrän i november på Eicma-mässan. Namnet ska dock ha bekräftats av Ducatis vd Claudio Domenicali. En av de tydligaste skillnaderna från dagens Panigale när det gäller chassit är att den sidmonterade dämparen nu är borta och ersatt av en mer traditionellt och centralt placerad dämpare. Det är en naturlig evolution då sidmonteringen enbart hade med den utrymmeskrävande twinnen att göra.

Dämparna på den här hojen, som av allt att döma är en Panigale V4 S, är Öhlins semiaktiva-varianter och de smidda fälgarna kommer enligt uppgift från Marchesini.
 

Fakta: Desmosedici Stradale

Engine type 1,103 cm³, 90° V4 with reverse-rotating crankshaft
Bore x stroke 81 x 53.5 mm 
Compression ratio 14:01 
Max power More than 210 Hp @ 13,000 rpm*
Max torque More than 120 Nm (88.51 lb-ft) from 8,750 to 12,250 rpm*
Firing order “Twin-Pulse” firing order with crankshaft-pins staggered by 70 degrees
Timing system Desmodromic timing system with chain and dual overhead camshafts, 4 valves per cylinder
Lubrication Semi-dry sump lubrication with four oil pumps: 1 delivery and 3 return
Air intake Four oval throttle bodies with an equivalent diameter of 52 mm, connected to variable length intake manifolds
* The power/torque values indicated are measured using an engine dynamometer according to homologation regulation and they correspond to the homologated data, as quoted in the Bike Registration Document.
Gearbox 6 speeds with Ducati Quick Shift (DQS) up/down
Clutch Slipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic control
Maintenance
Desmo Service 24,000 km