Senaste aktivitet

"Kawa Sukiyama" har kommenterat på "Custom: Hemmasnickrad CB550"

Vad låser ni med?

Vad låser ni med?

Kort och gott; Hur gör ni för att försöka få behålla hojen på resorna?

Kätting och låsa runt något, om det finns, är ju förmodlingen bäst. Men jobbigt att släpa på.

Skivbromslås, med eller utan larm?

Separat larm på hojen?

Aktuell fråga och särskilt nu när hojen ställs av o glöms bort några månader.
Det stjäls dryga 2.500 hojar årligen i Sverige. Många av dom "försvinner" så här års o tidigare var HD en favvo.
Snackar du "resor" hemma/jobbet eller utrikestouring?
Minimum är väl Stöldskyddsföreningens klassade bygellås om ramdel o hojens egen ( summa = 2 styck) så att försäkringsbolaget är med på noterna för ersättning vid stöld. Kolla de finstilta kraven angående lås mm. i hojens kasko-försäkring.
Abus är "mitt" märke.
Skivbromslås o hojens styrlås duger vid parkering dagtid på allmän parkeringsplats. Vissa glömmer att ta väck låset på bromsskivanden före körning och jag nekar till att det hänt mig själv.......
Nattetid gäller garage o värstingkätting o kan den förankras i betongen så har du gjort (nästan allt) vad du kan. En rejäl gårdvar hjälper dig.
Allra säkrast är väl att ta in doggy och båge i bostaden o ha en revolver under kudden, men då måste du vara beredd att döda
Larm skadar inte o finns från ca 700 pengar och uppåt.
Utomlands kan det vara idé att ta in på natthärbärge som har övervakad/låst parkering så att hojen väntar intakt o komplett på dig nästa morgon.
Packväskor med innehåll följer alltid med in på hotellrummet!

Livet handlar inte om hur man har det utan om hur man tar det (alla små löjliga händelser)

Det var mer utrikestouring jag var inne på..

Klurar på om jag ska skaffa ett skivbromslås med larm, eller ett vanligt skivbromslås och separat larm helt enkelt. Priset blir ungefär densamma.

Tjyvar använder larmstörning för att larma av sina stöldmärkta prylar i affären.
Enligt polisen i Västra Götaland så går det tydligen att larma av bilar med metoden, i sbd med att ägaren låser dörrarna elektroniskt! Bilägaren litar på att dörrarna är låsta efter knapptryckningen, men.....bilen är olåst och enkel att tömma på sitt innehåll!
Om det även kan utnyttjas på mc-lås-larm för deaktivering?????

Livet handlar inte om hur man har det utan om hur man tar det (alla små löjliga händelser)

Jag har rest mkt i europa inklusive östländer som polen rumänien bulgarien etc o aldrig peppar peppar haft ngra problem. Oftast har den inte stått i nåt garage men på nån privat parkering eller gatan. Haft kätting/skivbromslås och larm på alla hojar utom en.

Lägg till ny kommentar

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: