Köpa första motorcykel

4 inlägg 0 nya
Köpa första motorcykel

Jag har äntligen fyllt 18 :) och nu tycker jag att jag e tuff nog för att skaffa en 30hp cykel :)
Jag vill GÄRNA skaffa en Honda Hornet 250 :). Den e väl lite lagom tuff för en 250!
Om jag inte hittar den så får väl en VTR duga.. men problemet är att jag inte kan hitta dem..
Jag har sök igenom google och lite olika sidor men jag hittar inte en enda hornet eller vtr...
Det skulle uppskattas med lite info om vad priset för dem här i Sverige är och var man möjligtvis kan köpa dem :)!

Tack i förväg!

Finns dessa hojar i Sverige?
Det är jäkligt tunnsått med 250 hojar annars.
Kawasaki har någon och Honda ett par.
Det går inte att få tag på en nertrimmad godkänd hoj?
Isf kan du ta bort strypningen efter nåt år och köra lite längre med samma hoj.
Lycka till

250cc är ovanliga i Sverige!
Men kan köpas på kontinenten eller i ..........Japan o andra asiatiska länder som kör smått.
Här en amerikansk artikel om mindre bågar för nybörjare
http://www.motorcycle.com/rider-safety/motorcycle-beginner-buying-your-first-motorcycle-91053.html
OBS, missa inte fortsättningen längst ner i artikeln med fler sidor under rubriken "Different strokes for different folks" och där du till sist hittar tips om "Related readings" med ännu mer 250-tester o tips till nybörjaren.

Här en test om bästa nybörjarhojar enligt Bike
http://www.bike.se/nyheter/provkorningar-av-topp-fem-nyborjarhojar-91506

Livet handlar inte om hur man har det utan om hur man tar det (alla små löjliga händelser)
Zatopek (ej verifierad)

baronyosh wrote:
Jag har äntligen fyllt 18 :) och nu tycker jag att jag e tuff nog för att skaffa en 30hp cykel :)
Jag vill GÄRNA skaffa en Honda Hornet 250 :). Den e väl lite lagom tuff för en 250!
Om jag inte hittar den så får väl en VTR duga.. men problemet är att jag inte kan hitta dem..
Jag har sök igenom google och lite olika sidor men jag hittar inte en enda hornet eller vtr...
Det skulle uppskattas med lite info om vad priset för dem här i Sverige är och var man möjligtvis kan köpa dem :)!Tack i förväg!
Går man in på Youtube och söker på "motorcycle 250cc" så ser man många goa bikes ögat aldrig skådat i vårt kubikfixerade land.
En del är riktigt läckra på video, faktiskt!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.