Suzuki RF900R

81 inlägg 0 nya

Jag säger:1994 till 1998

Mvh

/rf900r

94-98

/rf900r

[quote=Captain_Beyond][quote=rf900r]rf600 kom -93.
rf900 kom -94
Jag tror den sista 900-modellen var 1998. Kan ha sålts som "1999:a"
Ett utlägg från en 900-ägare som inte Googlat ett uns =)
Jag kan ha fel.

Edit: Båda modellernas motorer är baserade på den tidigare GSXR-motorn.

Mvh
/rf900r[/quote]
På BikeBandit.com finns den som årsmod. -94 t.o.m. -97, men här:
http://www.bikepics.com/suzuki/rf900/
påstås den finnas fram till 2002 ( den med 2004 ser ju inte helt seriös ut :)
kan ju naturligtvis ( kanske t.o.m. troligen) vara "nysåld 1999 uttagen 2002" kallas 2002-års modell.
I vilket fall, särskilt vanlig vill jag inte påstå att den är, vad säger du rf900r?
Mvh / T[/quote]
Vanlig är inte rätt ord, för att beskriva RF900R....

Verkstadshandboken säger -94 till -97.........men du Nitrious, den är ganska snygg, eller vad?
Mvh / T

[quote=Captain_Beyond]Verkstadshandboken säger -94 till -97.........men du Nitrious, den är ganska snygg, eller vad?
Mvh / T[/quote]
"Snygg" är en solklar underdrift......

Är det inte jobbigt att köra runt på sådana där gammelhäckar. Hoj är ju så billigt så det är väl bara att slå till på lite nytt skit. Blir mycket ligga på så sätt!

[quote=Pizzabagarn]Är det inte jobbigt att köra runt på sådana där gammelhäckar. Hoj är ju så billigt så det är väl bara att slå till på lite nytt skit. Blir mycket ligga på så sätt![/quote]
Kan ju tänka mig att det blir mer ligga om man inte lägger alla kronor på hojen, utan har lite pengar kvar till att "smörja" partnern?
Men det är ju jag det......
Mvh / T

Gäst (ej verifierad)

[quote=Pizzabagarn]Är det inte jobbigt att köra runt på sådana där gammelhäckar. Hoj är ju så billigt så det är väl bara att slå till på lite nytt skit. Blir mycket ligga på så sätt![/quote]
Det handlar om ekonomi. Hoj inköp 17000, försäkring 1600 hel/hel då blir det både pengar till soppa och käringsmörj och sedan är det kul med en "klassiker" min är ju 21 år gammal.

Ni har så rätt boyz!

Var väl det vi trodde ( visste ) , eller hur .... ;-)
Mvh / T

Gäst (ej verifierad)

Yes. Gammal är bäst. Både vad gäller hoj och pilot.

[quote=psykopatrik]Yes. Gammal är bäst. Både vad gäller hoj och pilot.[/quote]
Jajemän.... Men som det stog/står på bikes tröjor "för att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"=)

Gäst (ej verifierad)

[quote=Nitrious][quote=psykopatrik]Yes. Gammal är bäst. Både vad gäller hoj och pilot.[/quote]
Jajemän.... Men som det stog/står på bikes tröjor "för att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"=)[/quote]
Var där gjorde det!

vem fan vill bli gammal:-P

Facito aliquid operis, ut te semper diabolus inven
Gäst (ej verifierad)

[quote=killer_mouse]vem fan vill bli gammal:-P[/quote]
Nä vem vill det? Det är bara att gilla läget och spänna gasvajern som en fiolsträng så länge det går. Som en kompis sa. FULGAS ELLER DÖ

[quote=psykopatrik][quote=killer_mouse]vem fan vill bli gammal:-P[/quote]
Nä vem vill det? Det är bara att gilla läget och spänna gasvajern som en fiolsträng så länge det går. Som en kompis sa. FULGAS ELLER DÖ[/quote]
Fulöl har jag hört talas om, men fulgas.....vad är det ;-)
Och vad gäller det där med vem som vill bli gammal hörde jag en gång en bra replik. Det var nån svartsynt tonåring som sa nåt i stil med " vem fan vill bli trettio år?" Som svar fick han " troligen 100% av sveriges 29-åringar!"
Mvh / T.

Gäst (ej verifierad)

Okey. Det skall vara fullgas. Ursäkta.

[quote=Captain_Beyond][quote=psykopatrik][quote=killer_mouse]vem fan vill bli gammal:-P[/quote]
Nä vem vill det? Det är bara att gilla läget och spänna gasvajern som en fiolsträng så länge det går. Som en kompis sa. FULGAS ELLER DÖ[/quote]
Fulöl har jag hört talas om, men fulgas.....vad är det ;-)
Och vad gäller det där med vem som vill bli gammal hörde jag en gång en bra replik. Det var nån svartsynt tonåring som sa nåt i stil med " vem fan vill bli trettio år?" Som svar fick han " troligen 100% av sveriges 29-åringar!"
Mvh / T.[/quote]
Själv har jag inget emot att bli 20, 30 eller 100....
Dock hade jag litet ångest när jag fyllde 18, kändes som jag blev gammal...=/

Vänta tills du fyller 50 då:-). Då inser man att man ÄR gammal, inte bara känner sej...

Vara efterklok är för mesar!

[quote=Gubbrejsarn]Vänta tills du fyller 50 då:-). Då inser man att man ÄR gammal, inte bara känner sej...[/quote]
När håret på ryggen och i näsan växer fortare än det på huvudet, när man är glad att det är elastiska band på ryggskyddet osv, osv...?=)

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.